Senskydd för korta och breda skenor

Silje

Trådstartare
Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt om. Finns det någon som varit i samma läge och har några tips? Helst välventilerade, men är öppen för alla förslag! Vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på olika varianter som borde passa, men har hittills kammat noll. Eftersom vi hoppar en hel del, inklusive terräng, så skulle jag verkligen behöva skydd, iallafall på fram. Jag vill inte linda eftersom de ju riskerar att gå upp..
 
Vilka märken har du testat hittills?
Vanliga billiga senskydd från de vanliga kedjorna, Hööks och Horze i storlek ponny, de är lagom i längd och går ibland att precis få ihop på yttersta karborredelen. Av de lite bättre, riktiga senskydden har jag testat Eskadron Flexisoft och EquiXpert Endeavor. Har mätt en hel del fler märken som antingen är för höga eller för smala. EquiXperts terränskydd stl S funkar, men de är ju ganska varma..
 
Jag gillar Tri Zones all sport boots. Finns i flera olika storlekar.
Överhuvudtaget hade jag kollat på engelska skydd, de har ofta cob-varianter som är större i omfång men inte så höga.
 
Jag gillar Tri Zones all sport boots. Finns i flera olika storlekar.
Överhuvudtaget hade jag kollat på engelska skydd, de har ofta cob-varianter som är större i omfång men inte så höga.
Tack för tipset! Ska kolla in dem. Jag har också tänkt att det borde finnas engelska skydd i breda cob
 
Kolla Design by Jakida! Jättefina ventilerade benskydd i olika färger och med glitter. :love: Vet att de har specialdesignat för korta och grova ben typ shettis och nordsvensk, så de har säkert en modell som kan passa.
 
Kolla Design by Jakida! Jättefina ventilerade benskydd i olika färger och med glitter. :love: Vet att de har specialdesignat för korta och grova ben typ shettis och nordsvensk, så de har säkert en modell som kan passa.
Snygga, men hittade endast strykkappor på sidan, inte senskydd? Ska dock kolla in vad som fanns för annat spännande i utrustningsväg!
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp