Senskydd med fårskinn

linzan

Trådstartare
Aldrig mött en sån känslig häst som denna men nu har han såklart även fått lite skav av senskydden. Vet ju att veredus har fårskinnsfodrade men kan väl känna att det är lite väl överskattat när jag inte ens vet vilken färg vi får på sadeln senare. Så är det någon som har några tips på andra märken med fårskinn som inte kostar så himla mkt?
Han är rätt stor så de behöver vara rätt stora i storleken om de är luddiga.

Sv: Senskydd med fårskinn

Eller om nån vet ifall de lösa fårskinnen man kan köpa sitter stadigt och inte glider!?

Skulle man inte kunna limma fast fårskinnet inne i skydden eller använda någon typ av dubbelhäftande tejp som håller dem på plats?

Hur är dom i storleken? Jag har några från catago och några från hv polo men skulle jag stoppa i ludd i dom så kan jag inte knäppa dom. Risken är ju att eskadronen blir för litet.

Jag tycker Catago-skydden är små, sålde mina när jag slutade med fullblod.
Två av mina halvblod har ganska väl tilltagna ben och Eskadron passar dem utmärkt!
Sen är det så med Eskadron att det är bara fårskinn i dem, alltså ingen neopren (eller vad det nu kan vara i vanliga skydd) som tar plats :idea:

Aha låter kanon det ju, då blir det ett par såna till honom. Tack för tipset

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 669
Senast: Tiger tok
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?