Senskydd med ventilation

Pancakes

Trådstartare
Senskydd med bra andasfunktion/ventilation sökes. Tips någon? Ska användas främst vid hoppträning men eventuellt vid nån uteritt.

Jag har också Eskadron Air Easy.
Är jättenöjd med dom men måste hälsa från min häst att han tycker att dom blir obehagliga om man spänner för hårt (vilket är lätt hänt med dom spännena eftersom dom är statiska)

Har försökt kolla runt, men Eskadron verkar bara finnas i storlek full? Det är en gammal ponny jag har så risken är nog stor att de blir för långa...

Någon som har skydden från Veredus? De kostar ju en slant så vill inte köpa dem i onödan.

Finns det fler tips?

Har kollat lite på Gera Mesh-Tec Jump Senskydd som är ett (mycket) billigare alternativ, men det verkar inte vara någon hård skena eller har jag fel?

Jag har Tri-Zone Airlite Allsport boots, det är ingen skena i dem, men de andas verkligen och är av bra kvalitet.

Jag har Tri-Zone Airlite Allsport boots, det är ingen skena i dem, men de andas verkligen och är av bra kvalitet.

Inbillar mig att skena nog är bra ifall ifall det skulle komma en bom farandes. Han river väldigt sällan men han är 22 och ryker en sena vettesjutton hur det går?

+ pannkakan

Har precis köpt de att använda bak i terrängen, till fram köpte jag motsvarande "cross country" modell. Verkar de ok vid lite mer användning (fick provrida innan köp :bow:) kommer jag beställa senskydden.

Inga är med skena och jag har fram tills ny känt att det varit en viktig grej på terrängskydd åtminstone. Tid en första anblick tyckte jag deras skydd såg vedervärdiga ut, haha. Men väl på hästen och framförallt hur de sitter efter användning så har jag helt ändrat uppfattning! Nu känns vanliga skydd som en "tvångströja"

@clovergirl Skydden behöver inte överleva ponnyn ;) Skämt åsido, han är fräsch nu men han kanske inte kommer hoppas regelbundet så många år till. Så om skydden är exceptionellt bra ska jag titta närmare på dem definitivt, annars tycker jag att priset är väl saftigt.

Kom på det nu att sist jag kikade på Veredusskydden så fanns dom bara i Medium och Large. Inget för en ponny alltså

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
337
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 887
Senast: Murray
·
Utrustning Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka