Senskydd till häst med mycket hovskägg!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 736
C

Cronis

Jag har en häst med MYCKET hovskägg. Senskydd behövs väl egentlige "inte". Men jag har varit med om en olycka, där en häst gick omkull, och slog av ena framsenan och fick stå i 1 år, för att sedan sättas igång, lååångsamt.

Så jag rider alltid med skydd fram, även om jag bara ska skritta 10 minuter på rak grusväg.
Problemet är ju att hitta några som sitter bra, och är någorlunda prisvärda, då jag inte vill kasta ut hur mycket som helst.

Tips?
Jag ska testa lite i helgen, har både Eskadron och RacingTack hemma, men hästen måste ha egna. :p

Sv: Senskydd till häst med mycket hovskägg!

Förut hade min häst mycket hovskägg, elelr inte extremt mycket, men ganska, och då funkade både Veredus och Eskadron :) . Men dock är dom lite stora nu när "skägget" är borta :p

Sv: Senskydd till häst med mycket hovskägg!

Tack för svaret, men att klippa min hästs hovskägg vore min hästs död.
Ska prova Eskadronen ikväll.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror... 2
Svar
20
· Visningar
5 505
Senast: Freazer
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 433
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja... 2 3
Svar
47
· Visningar
16 013
Senast: BobberiBoo
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka