Senskydd Vs. Lindor?

Aliche

Trådstartare
Jag undrar lite hur ni gör och ser på det, ni som änvänder senksydd och lindor.

Själv brukar jag använda senskydd vid hoppning och har förut haft det även vid dressyrridningen, nu harjag börjat undra om det kankse är likvärdigt att använda lindor istället när jag rider dressyr.. Hur gör ni andra? Använder ni alltid senskydd eller alltid lindor eller varierar ni? :confused:

Skulle vara kul att höra hur ni andra Bukefalister gör :)

Sv: Senskydd Vs. Lindor?

För min del så använder jag lindor och benskydd lite om vartannat, beroende på hur min häst känns i benen samt vad jag ska göra. Långa uteritter med mycket trav = lindor, kortare uteritter och skritt på snåriga stigar = benskydd.

jag rider alltid med senskydd. tycker att lindor är väldigt opraktiskt, har det bara när jag ska snofsa till mej och blidka nån sur dressyrdomare på programridning etc.

finns btw flera trådar om detta redan, en på detta forum och en på dressyr ;)

Jag rider alltid min häst med senskydd. Linda kan jag göra ibland om vi ska vara lite fina, men det händer inte ofta.

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Dopy
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 783
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V