• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eddie_love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 311
E

eddie_love

har en 5årig d-ponny som jag ska köpasenskydd till
rider hoppning markarbete och ganska mycket ute och i skogen..
har tänkt på eskadron,veredus,de itanienska skydden från hööks och läderskydd..

Sv: senskydd

Om du ska ut i skogen mycket så tror jag det är mer praktiskt med veredus eller eskadronskydden då de är lätta att sköta och skölja av. Jag kan i varje fall rekommendera Eskadron!

Jag gillar Eskadronskydden, finns i många snygga färger, sitter bra, är av väldigt bra kvalité och lär passa alldeles ypperligt till det ändamålet du vill använda de till.

Har varit med om att själva spännet på veredusskydden gått sönder och gillar då mer eskadrons kardborreknäppning eftersom att den är "kraftigare".

Men båda skydden är ju som sagt lättskötta och bra, håller sig snygga och fräscha länge. Bara att dra av med en blöt svamp efter ridturen.

Läderskydd är annars väldigt snygga, eller de flesta modellerna är i alla fall det.
Sköter du dem ordentligt så håller de Länge! Men väljer du läderskydd bör du välja med neopreninsida tycker jag - blir lite mer lättskötta så. Och så smörja utan på med vanlig
sadeltvål och vatten på lädret samt fetta med jäma mellanrum så att de håller sig fräscha!

Skulle i vilket fall som helst inte rekommendera några skydd med fårskinsinlägg. Det blir skitigt snabbt om du ska ut i skogen mycket, bättre med typ neopreninsida då!

då e det fråga`N???vilken storlek

har blivit recomenderad full i ullared ridsportsaffär men hon har ju inte sett honom...vad har ni??

Både eskadron och verudus är väldigt bra skydd... lättskötta och av bra kvalité... har själv ett par verudus som är kring 10år gammla och är fortafrande hela... en annan häst i stallet har likadana som också är krign 10år gammla... eskadronskydden har jag aldrig testat men hört att de är bra... jag skulle nog inte köpa stl full till en D-ponny... stl ponny kanske kan vara för litet... men det borde ju finnas i stl cob också?! de borde passa!

finns ju lika dana fast från equi gard som jag tycker är lika bra fast billigare

Tänk på att Veredusskydden är stora i storlekarna...

okkeii har kollat på ddem equi guard senskydden från hööks..nån som har sådana??är dom stora el små i storlekarna??vad tror ni till en dponny

jag hareskadron och tycker dom är superbra, har ett par snarlika från BR som är minst lika bra och ett par hundralappar billigare också.

smidigt att ha dom i plast när man rider ut och sånt då dom är lätta att skölja av när dom blir skitiga och så.

En D-ponny kan nog ha S( jag har det till min maxade) el. M.
Pa Eskadronskydden har han P. Finns inte i Cob. Full ar superstora.

Gillar Veredus skydden battre!

Jochanda skrev:
jag hareskadron och tycker dom är superbra, har ett par snarlika från BR som är minst lika bra och ett par hundralappar billigare också.

smidigt att ha dom i plast när man rider ut och sånt då dom är lätta att skölja av när dom blir skitiga och så.

Vad är BR för några? Vart finns dom? Pris?

Har ett par eskadron (Vardags)
och 2 par Herve godingon :love: (Träning, Tävling)
Tycker veredus skydden är så fula :o

Senast ändrad av en moderator:

dom är snarlika eskadrons i modellen. Hittar tyvärr ingen bild nu men ska leta vidare lite, finns grön, svart, vinröd, brun och vit iallfall.

Hej. Jag tycker att veredus skydden håller bättre. Eskadron skydden går ibland sönder i nedre kanten.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 486
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka