Senskydds djungel...

kicki71

Trådstartare
Hittade i Börjes katalog två st senskydd i läder för både fram och bak. Det ena paret var en ngt billigare modell med polyuretan liknande insida(tot priset för fram och bak omkring 500:-) :bow:
Den andra modellen var med teddyfodrad insida(whitaker tror jag den hette)där tot priset låg på ca 800:-
:smirk:
Är det någon som har erfarenhet av nått utav dessa skydd?
Vilka kan vara att rekommendera... :)
 
min lillsyrra har den billigare varianten, har klämt o kännt på de vid ett flertal tillfällen. jag uppfattar de som VÄLDIGT hårda! fast o andra sidan tycker jag inte hon skött dom så bra :) jag skulle i varje fall aldrig köpa såna till min häst
 
Jag klämde pådom billigare i Globen. Jag tyckte att dom var mjuka, så om man sköter om dom så tror jag att dom fungerar jättebra!
 
det viktigaste är ju att du sköter dem bra.
det ska nog funka, det viktiga är ju att du skyddar din häst :)
 
jag har oxå klämt på dom och jag tycker dom känns hårda. :o skulle nog hellre köpa några andra senskydd än dem .. :smirk:
 
De senskydd i läder jag gillar är F.T.E (Ferramenta tecnico equina) kostar lite drygt 800 tror jag. Och Globus de är lite billigare, lite drygt 400 tror jag.
 

Liknande trådar

Hoppning Tänkte införskaffa nya benskydd till en av ponnyerna. Senskydd fram, kotskydd bak. Helst inte i läder då putsning inte är vare sig min...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Ellinore
·
M
Utrustning Eskadron-skydden har "permanent" ludd i va? Från början så ville jag ha snygga skydd, senskydd fram och låga strykkappor bak, som...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: md5krist
·
L
Utrustning Jag har tänkt köpa nya senskydd åt min häst, att ha vid uteridning och hoppningen. Såg ett par fina i börjes katalogen, i läder med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp