Bukefalos 28 år!

Separera med bebis

G

guldlock

Jag & sambon ska separera och vi har ett litet barn på halvåret.

Anledningen till separation är otrohet från hans sida. Efter detta har han ändras helt och hållet.
Han vill inte vara i närheten av en (sitter helldre och tittar på porr på datorn). Han vill inte umgås med mig. Han är otrevlig, säger knappt "hej" när han kommer från jobbet. Umgås knappt med vårat barn, o.s.v.

Jag orkar alltså inte med mer skit från hans sida, och har därmed bestämt mig för att flytta.

Jag kommer då flytta ca: 3,5 mil till staden där jag är uppväxt (i en annan kommun) han säger dock att han inte kommer tillåta detta. Någon som vet hur det funkar? Jag har inte hittat något boende än och är kvar här.

Hur blir det med dagis? Vem har "rätt" att ha barnet vid "sitt" dagis?
 
Sv: Separera med bebis

Barnet ska gå på den förskola som gynnar barnet mest givetvis, det handlar inte om er rätt till barnet utan om barnets rätt i alltet!

Det kanske är bäst för er att ta kontakt med familjerådgivningen, för hjälp och stöttning? Barn som är så små som ert rekommenderas absolut inte att bo varannan veckas boende på några år. Du får flytta men du får inte försvåra umgänget mellan pappa och barn.
 
Sv: Separera med bebis

är du ensam vårdnadshavare? eller har ni delad? de har ju en ganska stor betydelse... jag lämnade pappan till mitt barn när han var 8månader ungefär.. och jag har ensam vårdnad villket har gjort det ganska lätt för min och sonens del iaf
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 670
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp