Ser det konstigt ut??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gumsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 036
G

gumsan

Är på jakt efter en globus hoppsadel med bom 36 men hittar bara 16 1/2 tummare. Är det stor skillnad på 16 1/2 tum och 17 tum??
Min häst är nämligen 170 hög och har en 140 cm lång rygg, ser det dumt ut med en 16 1/2 tums sadel då??

Sv: Ser det konstigt ut??

det beror ju på hur stor du är.Men jag hade inte köpt 16,5.
ser nog lite löjligt ut på så stor häst.

det beror ju på hur stor sits du behöver.

behöver du en 16½ så köp det. behöver du 17 så får du leta efter det, osv

1/2 tum är ca 12 mm så det är inga stora skillnader. Lär inte synas någon större skillnad på hästens rygg.
Får din rumpa plats i en 16,5" så köp den.
// Linda

tycker inte det ser dumt ut, min 17" sadel är liten i storleken blir som en 16 1/2 o den ser inte dum ut på min 170cm pålle.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka