Ser ju ut som ailens eller nåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mirre

Trådstartare
Nån mer än jag som tycker dom här nya bratz dockorna ser hemska ut? :crazy: Tycker odm är läskiga! Ser ut som ailens typ ju. *Rysa*
Dessutom påverkar det barnet att följa dagens sjuka skönhetsidela redan i tidig ålder. Tycker det är så fel! Barn ska vara barn och ingenting annat! En 10 åring ska inte gå sminkad, i korta toppar och tajta byxor! Dom ska vara barn!
Hade ju musse pigg tröjor och tigsht i den åldern ju haha.
 
Sv: Ser ju ut som ailens eller nåt!

Vi hade fått en massa batztidningar skickade till jobbet, bladcentralen trodde de skulle sälja eller något. Jag jobbar på en militärförläggning 98% av våra kunder är killar mellan 19 och 22. Jag vet inte vad de tänkte på när de sände till oss bratz, for jenter med passion for fasion. det är faktiskt snäppet värre än pokemon korten som de skickar!
 
Sv: Ser ju ut som ailens eller nåt!

Håller med om inflytandet på barnen.. Dockorna ser ut som horor ju..
Skulle aldrig ge till mina barn, har inga än men ändå :rofl:
 
Sv: Ser ju ut som ailens eller nåt!

jo verkligen. Har itne helelr några egna knoddar men en brosdotter
 
Sv: Ser ju ut som ailens eller nåt!

Zindy16 skrev:
Nån mer än jag som tycker dom här nya bratz dockorna ser hemska ut? :crazy: Tycker odm är läskiga! Ser ut som ailens typ ju. *Rysa*
Dessutom påverkar det barnet att följa dagens sjuka skönhetsidela redan i tidig ålder. Tycker det är så fel! Barn ska vara barn och ingenting annat! En 10 åring ska inte gå sminkad, i korta toppar och tajta byxor! Dom ska vara barn!
Hade ju musse pigg tröjor och tigsht i den åldern ju haha.

Hej
Barn som har fått vettiga värderingar från sina föräldrar kan se att dockorna är just dockor ohc inte kopior på dem själva. Det som är skrattretande med Bratz är att flickorna vill ha dem för att de finns - och när de fått dem så är de inget kul för de går inte att leka med. Jag lät min dotter 9 år få en efter långa önskelistor. Det dröjde inte länge förran den förpassades in i en låda. Dottern är väldigt medveten om att Bratz, Barbie, mfl mfl inte ser ut som riktiga människor och har själv flera gånger påpekat detta.

Jag tror inte att det är främst Bratz dockan påverkar barnen till att klä sig som en 20-åring - det är riktiga människor som gör det, främst kompisar och folk de ser på TV. Sedan är det viktigt att föräldrarna sätter ordentliga gränser för vilka kläder som finns i barnens garderob.

kotte
 
Sv: Ser ju ut som ailens eller nåt!

Usch då... min dotter har faktiskt sex stycken Bratz, för dem är så coola och har så konstiga munnar!!!
Visst har de utmanade klädsel och kraftigt sminkade ansikten, det gör ju i och för sig att de ser just konstgjorda ut. Det är ju likadant med människor som är alldeles pumpade i läppar etc, det ser inte verkligt ut.

Sedan kan jag inte påstå annat än att hon gärna härmar dagens ungdomsmode, ex tröjor som hänger ner över axeln eller navlar som syns. Det är dock inte Bratz eller Barbie som fått henne dit, hon är såpass medveten att hon kan skilja på lek och verklighet. Däremot är hennes danslärare stora ikoner för henne, de vill hon efterlikna till punkt och pricka (som tur är vet hon inte om att de antagligen har stringtrosor :eek: ) men hon vill t.ex. ha en pärla i naveln (snart sju år). De här tjejerna må vara mindre bra föredömen klädesmässigt för en liten sjuåring, men de har ett förhållningssätt som gör att min dotter älskar dem, och däri ligger deras styrka.
Sannas kläder är mitt ansvar, skulle aldrig spöka ut henne i något som inte är hon.....

Nina
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 830
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 815
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 439
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
2 777
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp