Ser ni bogskav på andras hästar?

Sv: Ser ni bogskav på andras hästar?

*kl*

Min häst får skav, men det är typ fram på halsen, gillar jag inte. Jag vill helst inte täcka henne, men hon är lite svår att hålla i hull, trots fri tillgång på mat. Så jag har nog inget val annat än att ha täcke på henne. Iaf fram tills hon har "fläskat på sig".

Har fortfarande bogskav. Tycker inte att bogskydden sitter bra och orkar aldrig använda mitt. Har inte reflekterat över om bogvecken ger mindre skav...

Har mycket sällan täcke på mina nuvarande hästar men min förra ponny hade täcke, och hon fick bogskav ibland, men betydligt mindre sen hon fick täcke med bogveck, och kunde dessutom röra sig bättre.

jag har varken bog skydd eller bogveck på mina täcken men ja brukar spray på med glansspry precis där ja vet att hon brukar få skav .. o de funkar .. tillomed på makne där manen försvinner .. prova gärna .. för mig funkar de toppen ...

Min nya häst får skav lite härådär det är verkligen hopplöst, de tidigare hästarna jag haft har klarat sig bra.

Mitt varmblod som förut fick skav när han använde täcken utan bogveck, hade ingen päls där alls efter ett tag, det såg ut som att vi hade rakat honom, men sen köpte vi bogskydd och bara täcken med bogveck och ack så bra det blev :) har inte sett ett bogskav på honmom på ett år :D

Araben hade för nån vinter sen ett eskadrontäcke utan bogveck, han hade inte skav av det en enda gång, även om han hade det i princip varje dag. Nu har han dock ett nytt vintertäcke - minns inte märket men bogveck har det. Inget skav nu heller iallafall.

Min häst har fått skav av ett täcke, men det var av den där påsydda trekanten som sitter längst uppe där bogvecket börjar!!! :eek: Snacka om känslig häst, för inte är det ngr speciellt hårda kanter och så, så jag köpte ett till och ska försöka limma ngt över dessa sömmar som är på insidan.

Annars har han inte ngt skav, och samtliga täcken är med bogveck

skav beror på hur känsliga hästen är och täckets passform. Bogveck kan itne alltid garantera att det inte blir bogskav. Min häst är jätekänslig. Men HORSEWARE-täckena är otroligt bra. Dom är det inga bogveck på men dom försvann ändå.

http://www.horseware.com/

min pålle får skav med lr utan bogveck... bogskydde brukar däremot hjälpa honom en hel del men kanske inte fullt ut...:smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka