Ser ut som blod i urinen

S

skjootan

Hej alla.

Jag har en fundering, gick i hagen å kollade och ser flera blodliknande kisspölar,likosm de har kissat å kisset är väldigt mörkt mycket gult å rött. Jag fick höra att det inte ska vara farligt att hästarnas kiss kan se ut så på vintern, men nja jag vet inte jag, nån som har erfarenhet av dtta?
Ska börja ge pollen äppelcidervinäger för säkrehets skull jag.

Tacksam för svar,känner mig lite brydd över detta.
Kan tillägga att ingen av hästarna har problem när de kissar eller har ont eller öm eller varm.

mvh anna
 
det är vanligt att urinen blir röd när det är snö ute. den blir alltså röd efter det att den kommit från hästens kropp.
vad det beror på har jag dock ingen aning
 
Min häst kissade så det såg ut som blod i snön när hon hade korsförlamning..... enda gången jag sett det!!
 
Så ah då behöver jag inteoroa mig då? :):

Jag har funderat pådtta fram å åter å har hört som du sa att den kan bli röd påvintern (då inte att den blev röd efter den lämnat kroppen,lite luddigt svar av denna)

*pustar ut*
men ska nog ha lite äppelcidervinäger i maten endå :rofl:


:D
 
Korsförlamning HUA!! Men nej de beror inte på de *pustar åter igen ut* Båda killarna mår bra å är pigga för övrigt ;)
 
Nej inga granar *tänker efter* ibland ger vi dem granris men de var ett tag sedan nu :bump:
 
Det kan bero på att hästarna dricker sämre, då blir urinen mer koncentrerad. På vintern har man kanske inte alltid fri tillgång på vatten, inte uppe i norrland iallafall. Jag brukar vattna med hink när hästarna är ute länge.
 
Jag bor ju i södra norrland så ja de är kallt vattnet fryser,vi brukar försöka se tuill att hästarna har vatten,mennär det är -20 fryser de till ganska så snabbt,men nu är de mildare väder så nu har de vatten en stund iallafall innan de fryser tar bort isen när jag är där å fyllerpå,så ja de kan vara det.

:bump:
 
Mitt sto kissade så det såg ut som blod inne i boxen. men jag fick veta att det inte var farligt utan snarare en normal reaktion. (det var vetetinär som kollade henne) men jag har aldrig sett det i snö :)
 
Min kissade blod med urinen, och det var för att han hade urinsten. (Pga felaktig foderstat)
Har du spån inne är det lättare att se. :idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 708
Övr. Katt har en katt som vi upptäckt att hon hade väldiga problem med att kissa.. (en vanlig bondkatt) ringde såklart djursjukhuset och bokade...
Svar
13
· Visningar
2 394
S
Hästvård hejsan! Jag har en 11årig kallblodsvallack som är helt underbar:love: Men, har missfärjat urin. Han verkar ej vara besvärad av det...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Seufzer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp