Serva eller köpa ny?

Victovie

Trådstartare
Jagh ar en laptop (Packard Bell - EasyNote R) som är ca 3 år gammal, köpte den när den var ca ½år gammal efter att ha stått som visningsobjekt i butik. Fick för halva priset (ordinarie ca 9'000, fick för 4'500), och är enormt nöjd med den. Problemet är att den med tiden sakta men säkert har blivit långsammare, segare, tar längre tid för allt möjligt (har inte mkt alls på hårddisken, inte ens 50%, även tagit bort en massa som jag lagt dit utan någon skillnad). Blir snabbare varm.
Och idag var det första gången som den själv stängde av sig själv! Gissar att den var överhettad, för den var riktigt varm på undersidan. :crazy:

Kan man få den servad, köpa nya fläktar, räcker det? Eller håller inte laptopar längre än 3 år? Har inte råd med en så här dyr dator igen, är student och ska man leta ny så måste det bli en så billig som det bara kan bli...

Finns det något jag kan göra för att rädda min kära laptop? :bow:

Sv: Serva eller köpa ny?

har du provat att öppna den och ta bort allt damm som samlas i fläkten?

Gjorde det i veckan på min egen och det samlas mycket däri!
(Jag har en acer och det var himla smidigt på min, men jag vet inte hur din är)

Okej, är det defragmentering eller hur gör man för att formatera om?
Tack för rådet!

Okej, tack! Ska få hjälp av pappa att fixa det =)

Har nu rengjort datorn invändigt från damm m.m., men där var inte mycket, och tyvärr gjorde det ingen skillnad på temperaturen på datorn, den blir fortfarande jättevarm :crazy:.

Liknande trådar

Äldre Jag har insett att min älskade bil börjar bli gammal.... :cry: Han är nu 13 år gammal och har rört på sig över 22k mil.... Har varit en... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 625
Senast: voltis
·
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 951
Senast: Torktumlare
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka