Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag har under några dagar återigen letat efter ett problem som fått servern att gå långsammare än den borde.

Idag hittade ett problem och i och med att jag löste det sjönk serverbelastningen till ungefär en fjärdedel jämfört med tidigare.

Inte långt efter rusade dock belastningen återigen upp för att nästan omgående falla tillbaka.

Det finns alltså fortfarande en del att göra för att hitta andra små problem, men snittbelastningen är nu betydligt lägre än den varit sedan jag bytte till den här nya servern.


Ni får gärna skriva om era problem i denna tråd.
Om det känns jättesegt eller om ni får upp felmeddelanden.
Kopiera gärna in felmeddelandet, och ange gärna vilken tidpunkt.
Kanske något körs på servern samma minut varje timme eller varje dag som ställer till det.

Vad jag förstår går det inte att lägga in bilder i galleriet, jag skall försöka kolla upp detta direkt och se om jag kan lösa det.
Finns det andra problem, ej översatt text eller text som borde översatts annorlunda får ni gärna höra av er om detta med.
Dags att städa upp och fixa till lite nu när det mesta verkar fungera hjälpligt i alla fall. Hoppas dock på viss förståelse för att allt kanske inte fixas direkt eller ens denna månad ;) Men hör gärna av er i tråden eller på annat sätt om ni hellre vill det.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

:bow:
Jättebra att buke blir mindre segt igen, inbillar mig faktiskt att jag märkt ikväll att det rullar bättre:D
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Råkade ut för något knepigt i natt.

Skrev ett inlägg och skickade. När det dök upp under de andra inläggen i tråden så hade det i något av styckena bytt ut alla mellanslag till asterisker * och det radbröt inte som det borde, så det blev sidleddsscrollning. Undrade vad fasen som hände, och klickade på Ändra. När det hamnade i redigerbart läge försvann asteriskerna och det radbröt, och när jag sparade såg allt ut som det skulle gjort från början.

Vet inte alls vad som hände egentligen, minns inte heller exakt vilket inlägg det var. Hoppas du kan få någon ledtråd av det, eller så skyller vi på datorers påhittighet.

/Ida
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Just det problemet med mellanslagen, var helt och hållet mitt fel. Jag ändrade en inställning som inte skulle tillåta mellanslag i användarnamn, trodde jag, insåg snabbt när jag läste vidare om inställningen att den inte tillät mellanslag i inlägg, då detta verkade mindre bra tog bort de direkt igen, låg kanske inne i ca 30 sekunder ;)

Fortsätt gärna höra av er om ni träffar på konstigheter.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

OK, den gåtan var då snabblöst. Bra när det är så enkelt för omväxlings skull :smirk:

/Ida
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

När du svarar med Snabbsvar?

Så skall det vara, annonserna kan mycket väl hamna på andra ställen längre fram.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Ingen aning, det verkade hända lite då och då. Nu har det inte skett på länge iofs.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Har de senaste 10 minuterna fått "sidan kan ej visas" vilket forum jag än försöker gå in på.....
Nåt som spökar? Klockan är nu... 23.32, ifall det strular igen.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Just nu..
Jag har inga problem att gå in men en kompis kommer inte in alls. Hon får "time-out" , servern är nere. Har varit så hos henne sedan igår.

Något känt?
Hennes ip kanske är banned? :o
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Inget problem, kanske...

Men när jag råkade skriva in fel lösenord idag så var texten som påpekar det skriven på engelska. Den har inte varit det tidigare.:idea:
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Hm..jag har i dag fått upp att servern inte finns ett flertal gånger. Gäller iofs inga andra sidor som jag besöker.

*funderar på om det har med buke att göra eller cyberrymden generellt*
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag har sedan 14.15 inte kommit in på någon sida på buke, förrän nu. Sidan kan ej visas, Servern upptagen får jag bara.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag kommer inte in på Buke alls från min dator. Har inte gjort sedan flera dagar. Men från alla andra datorer så kommer jag in.
På min dator säger det bara "sidan kan inte visas" Så jag trodde jättelänge att buke låg nere igen. Men uppenbarligen inte.

Har rensat cacheminnet och tidigare så det inte har nåt med "gamla" saker att göra men inget hjälper. använder IE 6.0 och XP proff (med SP2)

Men men om inte annat så får jag väl gå upp till pappa som nu och låna hans dator annars (vi sitter på samma "lina" så det är ingen skillnad i anslutningen.)
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Vilken adress exakt går du in på, eller vilken adress har du på ditt bokmärke.
Vet inte om detta kan vara något, jag har en dator där jag har ett bokmärke till bukefalos.se, det fungerade inte riktigt ibland för några dagar sedan men under gårdagen var det inga problem.

Jag har ibland även märkt att servern segar till någon eller några minuter för att sedan gå fort igen. Detta skall jag forska vidare i, ni får dock gärna skriva här exakt vilka minuter ni har problem med seghet eller nåbarhet.

Ni som har problem jämfört med er som inte haft problem, vilka internetleverantörer har ni?
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag har Telia, jag har inte haft problem innan utan detta började i går kväll och var ännu värre i morses och på fm.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag får nu och har fått regelbundet

"The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings. "

Detta får jag på säkert bitvis på var femte sida, ibland något mer sällan.

Jag har Telia som bredbandsleverantör.

(tack för att du är villig att fixa och trixa)
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag har Bredbandsbolaget 100/10. Inga problem på andra sidor.
Ska notera vidare när det segar och rapportera :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 034
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp