Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag har under några dagar återigen letat efter ett problem som fått servern att gå långsammare än den borde.

Idag hittade ett problem och i och med att jag löste det sjönk serverbelastningen till ungefär en fjärdedel jämfört med tidigare.

Inte långt efter rusade dock belastningen återigen upp för att nästan omgående falla tillbaka.

Det finns alltså fortfarande en del att göra för att hitta andra små problem, men snittbelastningen är nu betydligt lägre än den varit sedan jag bytte till den här nya servern.


Ni får gärna skriva om era problem i denna tråd.
Om det känns jättesegt eller om ni får upp felmeddelanden.
Kopiera gärna in felmeddelandet, och ange gärna vilken tidpunkt.
Kanske något körs på servern samma minut varje timme eller varje dag som ställer till det.

Vad jag förstår går det inte att lägga in bilder i galleriet, jag skall försöka kolla upp detta direkt och se om jag kan lösa det.
Finns det andra problem, ej översatt text eller text som borde översatts annorlunda får ni gärna höra av er om detta med.
Dags att städa upp och fixa till lite nu när det mesta verkar fungera hjälpligt i alla fall. Hoppas dock på viss förståelse för att allt kanske inte fixas direkt eller ens denna månad ;) Men hör gärna av er i tråden eller på annat sätt om ni hellre vill det.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Sedan kl 22.12 har jag haft jätteproblem att komma in.

Den vanliga sidan visas med texten:

Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.........


Jag har inte gjort några förändringar med mina inställningar och den enda sidan som berörs är Bukefalos.

(Btw så har vi 24 mb via telia bredband)
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag gjorde en liten ändring vid 21-tiden. Eventuellt behöver det ändras lite till. Jag skall försöka hålla lite bättre koll nästa gång det är många inne samtidigt.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

*knapplån*

Har haft stora problem att komma in på bukefalos idag, mellan ca 12.30 tills nu (14.40). Har inte ens fått det där vanliga lilla "severn är upptagen" som man får ibland, utan sidan har inte kunnat visas över huvud taget.
Har Mozilla Firefox som webbläsare, bredbandsleverantör är Up-Unet (endast för studenter i Uppsala).
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

*kl*

Jag har haft precis samma problem jag under eftermiddagen, det har inte varit den vanliga sidan som kommit upp utan en annan med engelsk/amerikansk text.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

*kl*

För mig har det också varit problem. Både hemma och i skolan. Ibland blir det bara en vit ruta och så står det att sidan är "Klar" för att den har laddat klart och ibland kommer det upp att det är databas problem.
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Nu kom jag in även på min dator UTAN problem :)

(jag har Telia 0,25mb)
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

*KL*

Har haft stora problem under efm att komma in på buke.
Har fått upp den där utländska error-sidan.

Har du grejjat ngt i dag Gunnar?
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Här med.... taskigt... då var jag ju tvungen att göra någon nytta :angel: :D
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

*knapp*
De senaste dagarna har jag haft problem med att komma in i trådarna, man klickar för att öppna dem men det enda som händr är att hela sidan blir grön :confused: Idag på FM har jag inte ens kommit in, det har bara stått "sidan kan inte visas"
Någon mer som har det så nu??
 
Sv: Serverbelastning, snabbhet här på Bukefalos

Jag oxå problem i förmiddags, även vid 13.30, fick att sidan ej kan visas. Sen släppte det efter några minuter. Någon timme senare återkom problemet i några minuter. Inget jag dör av, men det kan ju vara värt att veta för Gunnar kanske?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 035
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp