Sv: SG Treeless Dressage
Uppdatering:
I går kväll hade jag förmånen att känna och klämma på den bomlösa dressyrsadeln, dvs SG Treeless Dressage.
Hm, ja, jag förstår ju att de tänker utveckla en ny modell och att denna är på utgående. Läderkvalitet som man kan förvänta sig av priset och den kändes rätt så plastig.
Modellen har väldigt långa kåpor men i övrigt kan man väl inte säga så mycket om den förutom att framvavlet är väldigt lågt. Det påminner lite om Kari-sadelns framvalv fast med en skillnad - panelerna är väldigt tunna så vavlet hamnar väldigt lågt.
Panelerna var rena skämtet, tycker jag. Platta, som sagt, men även väldigt smala samt otroligt kantiga och hårda! Inget jag skulle ens prova på en häst. Sadeln var mycket styv i längsled men supermjuk på tvärsen, om ni förstår vad jag menar.
Klämde också på bomvarianterna (både dressyren och hopp) och de var väl lite bättre relativt priset. Funderar lite på hoppsadeln i vid bom till min häst men möjligen är de lite för svängda..
Westernsadlarna så faktiskt rätt okej ut. Lite plastig känsla även här i lädret men verkar raka och i övrigt okej.
/Camilla