Shettisar - igen.

P

pippi27

Har varit borta en del under sommaren vilket ledde till att hästskällena fickk gå helt fria i sommarhagen i tre veckor. Min stor dam behövde lite extra hull så det gorde henne gott men shettisen! oj oj oj, jag har aldrig nfonsin sett en så fet häst! Inte bara att han ser ut att vara högdräktig och sprickfärdig, nej han har fettpåsar vid bakbenen! Jag vet, borde inte lämnat honom i sommarhagen men alternativet var att gå ensam i en vinterhage med risk för rymning. Jaja, nu är det promenader som gäller och lite longering. Kan inte tömköra för gjorden går inte runt. :D
 
:eek: Jag som har ojat mig över min shettis kille som kom hem från betet med en väldigt tjock och rund mage. Det verkar som jag ska vara glad över att resten av kroppen ser "normal" ut.
Hoppas att det går bra att få ner honom i vikt. Jag hade en fjording förut som det nästan tog halva vintern att få ner...sen blev det sommar igen. :)
 
min lilla skötiz kom hem från betet förra veckan å var jääääätte fet!
Men det är ju inte så konstigt för att dan efter han kom hem från farbror hovslagare tappade han sin nya sko och hovslagaren kunde inte komma ut dit så det blev ingen ridning på typ hela sommarn.
gissa om han är fet!! :D
kram
 
Min nordis har ganska mkt mage med.
Men nu ska vi minska ner hagen och till med mera motion så man får väl hoppas att dej hjälper :)
Fick låna en sadelgjord som hade suttit på ett dräktigt sto,den passade bra på min sommarrunda pålle :D
 
Hur stor sadelhjord har du på hästen:P inget slår in lilla snygging efter att han hade gått på betet typ 1½ år innan jag köpte honom.. vad säg som 1.25 och den gick inte runt :o
men nu kommer han i en 50 cm och den kan vara lite stor ibland när han är på topp :love:
 
Jag är förvánad att de är sá táliga med gräset.... Fár de inte fáng de smá krabaterna? Fick hem min ettáriga shettis i onsdags och hon är sá söt! Känns lite tidigt att longera henne, trots att det skulle behövas....
Vad är max storlek för shettis? Min är redan stor. Vilket passar mig bra.
 
De får vara 107 cm.
De får oftast inte fång om de vänjs in ordentligt på betet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 241
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp