Shettisar m. gallor...Snabba svar tack!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Idasmamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 592
I

Idasmamma

Hej!!

Jag upptäckte när jag var ute och kvälls fodra att shettisarna har gallor...ska jag linda dom som jag lindar dom stora??

Jag har inte haft shettis sen jag var 1 - 5 års åldern, ngt som har tips på ngt annat jag ska prova med annars??

Var får man tag på "små" paddar och lindor då???

Tacksam för svar!!

Sv: Shettisar m. gallor...Snabba svar tack!!!

Börja med att ta reda på orsaken till gallorna, en väl uträknad foderstat är ju en bra början.

Att linda kan ju ta bort själva gallorna men inte orsaken till varför de uppstår

Sv: Shettisar m. gallor...Snabba svar tack!!!

En shettis har sällan gallor om det inte är foderrelaterat så jag hade sett över foderstaten istället för att börja linda benen. Längre utevistelse är också ett tips.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 467
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 132
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka