Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad har ni för sadlar till era shettisar? Vill gärna se bilder också.Pållans kompis ska tillbaka till ägaren snart och då har jag hittat en shettiskille som vi ska köpa Sen vet jag inte om man ska satsa på en vanlig eller western
Jag kan bara svara för mig i detta fallet. Jag har någon gammal läderlapp (inte någon ponnyputa från Hööks utan en minisadel) och den har vi haft till shettisen.
Hon har även vid ett tillfälle fått låna en westernsadel men i vårt fall ligger läderlappen mkt bättre på henne.
Detta kan givetvis bero på utformningen va westernsadeln också som inte var hennes egentligen!
Annars var westernsadel perfekt när barnen red efterom de hade ett horn att hålla sig i.
Shettisen som stog inackorderad hos mig hade en galoppsadel- egentligen till stor häst, typ träningsmodell på 2 kg. Den var som en ponnyputa men med galoppjärn och glasfibersits. Funkade bra!
Jag har en vanlig sadel av shettismodell.
Dom är såra att hitta och ofta dyra. Det är inte en vanlig liten ponnysadel utan den är gjord för shettisar, ligger suveränt!
Har inget kort på den med kan ta det idag och lägga in.
Jag hare H**ks ponnysadel. Den billiga i 14''. Ligger jättebra på vår shettis men han har inte den där typiska platta, breda shettisryggen. Den ligger kanske sämre på en sån shettis.
Hundavel & Ras Jaa 😍 bara problem med storleken i min lilla bil 😅 och sen är jag lite nojig efter att ha haft min valp, jag tänkte många gånger "tur...