Shires flugtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare supergladis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 482
Sv: Shires flugtäcke

Japp det är det! Har ett sånt :p

Det är väldigt bra!

Vet ej om de har uv skydd men jag köpte ett blått i går med löstagbar hals som jag blev otroligt nöjd med. Efter mycket letande och provande av andra märken!:angel:

Sanette skrev:
Vet ej om de har uv skydd men jag köpte ett blått i går med löstagbar hals som jag blev otroligt nöjd med. Efter mycket letande och provande av andra märken!:angel:

Köpte också ett (dock inte igår men för några veckor sen..) fast med icke löstagbar hals, mycket nöjd! Har bildbevis ;)

Hur är Shirestäckena i övrigt? Är dom lätta och luftiga?
Söker med ljus och lykta efter ett BRA flugtäcke, som är relativt billigt och ffa. som är Luftiga !! men ändå stabila s.a.s

cactuspower skrev:
Hur är Shirestäckena i övrigt? Är dom lätta och luftiga?
Söker med ljus och lykta efter ett BRA flugtäcke, som är relativt billigt och ffa. som är Luftiga !! men ändå stabila s.a.s

Det är billigt för jag köpte mitt från Börjes för 399:- och 505:- blev det med frakten och allt. Men det finns inte i katalogen så du måste ringa dit.
Enda jag kan varna för är att de är små i storlekarna! Min häst har alltid 145cm annars men det bildas en glipa på ca 3dm mellan huvud och halstäcket. Så köp ett större än normalt bara. För annars funkar täcket super. Min häst blir inte lika varm när han har detta täcke men det beror även på att han är kolsvart. Täcket är lätt och det som väger är juh alla metallspännen. :rofl:

Jag håller också med om att de är små i storlekarna. Fick också ta en storlek större än jag brukar till min häst. Men det är samma sak med deras andra täcken tycker jag. Jag har två regntäcken i shires som jag också fick ta i en storlek större än normalt. Annars är jag super nöjd med deras täcken!:love:

Liknande trådar

Utrustning Har klarat mig i alla är utan flugtäcken, men nu när värmen exploderat och med ljus häst så blir hon biten på. Kruxet är att hon är...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
682
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
770
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka