Shires vs Horseware

feel

Trådstartare
Har hittills bara haft Rambotäcken och är supernöjd, inte en reva trots dagligt användande och busiga hästkompisar.

Ska köpa ett till vintertäcke och undrar om Shires håller samma höga kvalite som HW? Håller de för lek och tuffa tag?

Sv: Shires vs Horseware

det finns olika tyger.

jag har massa shirestäcken och dom enda som fått revor är innetäcken med väldigt tunnt tyg.

men vet ej hur det är om man har hästar som biter i täckena..

Jag tycker Shire håller bättre kvalité än de flesta andra märken, jag har dock inte testat Horseware, men det är definitivt bättre än ex Hansbo.

De jag har för närvarande har jag haft nu 2 säsonger och de har hållit utan en enda reva trots att de bråkar ibland.

Min häst leker varje dag, de stegrar även mot varandra så det får inte vara tunt tyg som rispas sönder av broddarna. Rambotäckena klarar det men de har ju enormt kraftigt tyg.

Det Shires jag kollar på är Winter Typhoon.

typhoon och stormcheeta har jag bla. väldigt kraftigt tyg i båda, känns tjockare än mitt rambo faktisk.

Jag är inte nöjd med mitt Shires Typhoon, det tog inte lång tid tills det gick sönder :devil:

Hur verkar hållbarheten på dem? Går dina hästar tillsammans? Har täckena utsatts för "våld"?

min Shires har inte hållt för tuffare lekar så nu blir det ett Rambo. De andra hästar har Rambo täcken o de håller trots bitande, mina Shires går i bitar direkt o det blir dyrt i längden.

mitt äldsta är tre-fyra år. inte en skråma på det, förutom att arrow har pillat bort märket framtill där det står typhoon (jättekul att bita på det tydligen). dom går inte tillsammans men rullar kraftigt och biter gärna i halsarna över tråden.. och särskilt den ena tycker om att klia sig hårt mot träden.

tror det ska rätt mkt till innan dom går sönder. regntäckena verkar dock ha tunnare tyg, men har ändå inte gått sönder.

sen kostar dom ju hälften av vad rambo gör...

Fast hur ofta går ett täcke sönder av att de rullar sig eller kliar sig? :p
Av mina som 'ponnyn' gjort sönder av Lasses täcken på precis samma ställe hans nuvarande är väl det som klarat sig bäst. Ett miller med 1680denier lite märken men inga hål.

Jag har ett Storm Cheeta. Det har hållt otroligt bra! Mkt tuffa tag i flera år. Men det tyget är ju väldigt grovt, som vävt. Det och rambo är de bästa jag ägt.
Pappa använder bara rambo på alla sina hästar, ca 25 st och det är inte många täcken som gått sönder under många år och många unghästar.

Delvis kl.

Lite olika bud här, kanske jag måste satsa på ett till Rambo ändå. Är ju inte så kul om Shires håller en kvart och har kostat 1000 kr...

mitt shires gick sönder det med halvhals som kostar runt 1400 höll dock i två år. Nu är det lappat och lagat har det som kristäcke. Rhino har inte heller varit bra, har inte testat Rambos utetäcken men funderar på det.

Horseware håller genomgående hög kvalitet men är sjukt dyra. Håller inte om andra hästar biter i det, det gör inga täcken.

Shires - varierande kvalitet och framförallt varierande passform.

Mitt Rambo supreme håller för bett, enda som händer är att det blir lite märken på det men inga hål.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 832
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka