Hej. Jag funderar på att skaffa en häst. Dock har den mild shivering på ett bakben som enligt försäljaren inte ska påverka ridningen och det finns också veterinär intyg på det. Det är en stor häst på 180 cirka.
Hur hade ni gjort? Hade ni köpt denna häst ändå?

Hade köpt en annan häst om du har som mål att tävla 120.
 
Nej, jag skulle inte ha köpt en häst med shivering. Inga goda erfarenheter av det. Dumt att köpa på sig problem när det finns friska hästar.
 
Köpte en häst för snart två år sen med väldigt lindrig shivering på ena bakbenet. Märker aldrig av det i ridning, hovslagaren lyfter benet i ett visst läge - inga problem då, och välmående i övrigt. Lite lättare att för att bli lite spänd i ländryggen samma sida, så lite eftertanke krävs i träningsupplägget. Min kollas av fysioterapeut 2-3 gånger per år - men det brukar jag göra även med andra hästar. Så gillar du hästen och det är lindrigt - kör på.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 370
Träning Hej vi har en häst med Shivering. Skulle behöva alla tips och råd. Allt från tillskott/rätt ridning mm Han skadade sitt ena framben...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: EZMK
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
369
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp