Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 633
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

Ska jag vara helt ärligt så vet jag inte riktigt. :o Storleken på skärmen och prestandan är det enda uppenbara jag kan komma på som skiljer dom åt.

Har haft Nokia hela mitt liv och aldrig velat haft ett annat märke, men nu när min gamle trotjänare lade av och jag inte hittade en ny Nokia som föll mig i smaken bestämde jag mig för att testa en Samsung då sambon har en. Var först tänkt att det skulle bli en SII men i sista minuten tog jag en SIII mini istället, vet inte varför det kändes helt enkelt rätt. Har inte testat telefonen så mycket men måste säga att jag är imponerad över det lilla jag sett och det var inga problem för mig att lära mig hur denna fungerar.

Du kan gå in på t.ex. Netonnets hemsida och klicka i "Jämför" på SIII och SIII mini så kommer du få ett mycket mer informativt svar än det du nu fick av mig. :D

// living_dead - Oteknisk och inbiten Nokia - användare sedan 10 år tillbaka.

Haha okej, tack! Jag har den stora nämligen och ÄLSKAR den men minin lär ju funka finfint i jobbet om den är rätt lik sin storasyster :)

Du blir säkert jättenöjd med telefonen :)

Är också sugen på Samsung, ångrar lite att jag köpte iphone faktiskt :cool:
Men den får hänga med ett tag till, har abbonemang också så verkar bökigt och byta.

Fick hem lite kläder igår som jag beställt.
Har inga egna bilder så är fräck och tar produktbilderna :p

Denna cardigan:
ells_1382612_M.jpg

Denna topp
ells_1380858_M.jpg

Leggins
44-3186_F.jpg

Jeans
ells_0016139_M.jpg

KL

Jeans!! Köpte två par likadana. :D Även stövlarna är nya, samt det lilla skärpet. Dock är det fan att jag ska ha så pinnsmala vader, så alla stövelskaft är helt flaxiga...
jeans_zps7b420fdb.jpg

Köpte också ett par jeansshorts för hundra spänn. De är dock lite för stora, nån som vet om man kan krympa dem på något sätt?

Senast ändrad:

Jag har samma problem, därför köper jag alltid bara ankelboots :D Tills man kommer till problemet med ridstövlar. Som ju ska vara stadiga och sitta tight i vaden. Men där hittade jag faktiskt ett par i våras! Efter fem års letande. Lagom tills hästen blev sjuk och oridbar, så stövlarna är använda tre gånger eller nåt :grin:

Men snygga är dom, om än nån cm för stora i vristen:

img_1608_4fe73c91ddf2b332bd000085.jpg

kl

Här har shoppats! :D

En Didriksson-jacka!
taylor_womens_coat_501186_039.jpg

Fjällräven Vintage 30L
fjallraven-vintage-backpack-3.jpg

fjallraven_vintage_20l_backpack.jpg

SteelSeries Siberia V2, fast rosa och med matt yta
SteelSeries-Siberia-V2.png

Aristocrat från Hööks
210078_01.jpg

Min pappa försöker övertala mig att behålla dem som vanliga "människaskor" (hans uttryck :D), får se hur det blir...

En Canada Snow-mössa
201211212117273130_sbig.jpg

:banana:

(alla bilder är skamlöst snodda från min kära vän Google)

Senast ändrad:

Nice! Var är ridstövlarna ifrån? Jag har pinnsmala långa vader och har jättesvårt att hitta passande stövlar.

Från hööks men dom finns inte kvar längre. Kan annnars tipsa om deras Arezzostövel. Finns i smal och normal vidd, perfekt om man har smala och långa vader.

Nice! Var är ridstövlarna ifrån? Jag har pinnsmala långa vader och har jättesvårt att hitta passande stövlar.

Finns ju massor av märken som man kan måttbeställa. Annars är det ju hopplöst att hitta välsittande ridstövlar. Jag köpte från Sergio Grasso men som sagt, finns många.

+ gulkiwi

Tack för tipsen! Tänkte om man kunde komma undan kostnaden med måttbeställda stövlar.

Jag betalade 2195:- tror jag, på Wassén i Göteborg. Den är utan tvekan den skönaste, lagomvarmaste och snyggaste av sin sort jag någonsin testat iallafall. Omåttligt nöjd :D

Dom är faktiskt från Hööks! Finns i alla möjliga storlekar, är supernöjd! Speciellt med tanke på att dom är snygga också, och alltså inte bara passar bra. Ska kolla i morgon på Hööks hemsida om jag hittar dom :idea:

kl
Senaste!

hej2_50b096679606ee2e1a1fab75.jpg

hej3_50b096839606ee2e0ef947e9.jpg

Sötaste BH-setet från Lindex

9242844233758_50e048429606ee5a6255563e.jpg

Nudefärgade mockaklackar till nyår

pic_50dd62b2ddf2b32cc90086aa.jpg

Löpartights och jacka, mellandagsfynd på intersport

Från hööks men dom finns inte kvar längre. Kan annnars tipsa om deras Arezzostövel. Finns i smal och normal vidd, perfekt om man har smala och långa vader.

Såg nu att du hann svara innan mig :D

Finns ju massor av märken som man kan måttbeställa. Annars är det ju hopplöst att hitta välsittande ridstövlar. Jag köpte från Sergio Grasso men som sagt, finns många.

Problemet där är väl att de ofta är väldigt dyra. Och det är en svår djungel. Jag som levt på jodphurs och skogsmulleridning har väl inte riktigt känt att det varit värt att lägga mer än 1000:- på ett par ridstövlar. Hööks hade rea i våras och jag hade spanat in Veneto-stöveln som jag tycker är dödligt snygga. Dessvärre visade det sig att jag i princip får ned två av mina vader i samma stövel trots att jag väljer den smalaste och drar åt snörningen till max :grin: Så kollade runt och hittade dessa för 1300:-, vilket var överkomligt.

Planen var ju att jag skulle börja träna mer med hästarna och komma lite längre, men sedan blev de sjuka och utvecklingen har väl gått bakåt. Men mer än det jag lade vill jag absolut inte lägga på ett par stövlar.

kl

Beställde denna för några dagar sen :)

396532-0130_5

Och igår köpte jag två par jeans, dessa och ett par som jag inte hittar någon produktbild på (att fota själv är ju såå jobbigt :p)

10041520_d1.jpg

Kl

Fick med mig en del saker från Zaras rea i helgen:

8023100712_1_1_3.jpg

(blusen)
8014827505_1_1_3.jpg

(jackan)
6009250800_1_1_3.jpg

(jackan)
0387155312_1_1_3.jpg

2731244712_1_1_3.jpg

(blusen)

...och ett par skor, det är ju snart vår ;)
7280101040_1_1_3.jpg

Herregud, måste bli mer färgglad.

*kl*

Debuten här i tråden då :)
Har köpt skor nu det senaste,

timberland-mukluk-stovlar-junior-gul39x79-174-450x400_50e08c47e087c35c65b79630.jpg

Fick tag i ett par i juniorstorleken då jag inte är så lång, så dom passade bättre :) Till halva priset på rean med så jag klagar inte då jag kikade efter dessa redan förra vintern men då tog dom slut så himla fort i butikerna.

Sedan dessa med som är otroligt sköna :love:

johnny-bulls-biker-low7831-black-664-450x400_50e08c499606ee5ad855251d.jpg

Johnny bulls för den som är intresserad. Jag tog en stl mindre än normalt, dom är rymliga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka