Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 638
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

*kl*

Jag köpte mig en Calvin Klein Bold idag.
Sagt åt mig att jag skulle köpa en när jag fått jobb. Det var några år sen så det var på tiden! :D

39b6648a6d4311e280ba22000a9f1893_7.jpg

Dessa kom med posten igår. Likadana som de i pastell jag la upp någon bild på förra veckan.

hmskorsvarta_510d6d999606ee09cd54dd00.jpg

KL

Unnade mig ett par klackar med lite mer kvalitet idag, trött på obekväma historier som slits upp fort. Så de här enkla men snygga kamraterna hoppas jag ska kunna hänga med mig ett tag! Sved lite i plånboken, men de var supersköna att gå i och av bra material så det kändes faktiskt som att det var värt det.

imag1922_510ec33fddf2b354ad80b181.jpg

Blev en topp för 80 kr också, superskön och lite lagom cool sådär för att bryta av min annars ganska färgglada och "flickiga" stil. Funderar på att köpa en i rött också...:angel:

imag1918_510ec352e087c329baaa7a7f.jpg

Sjukt snygga skor! Var har du köpt dem? Och hur dyra var de? :)

Kul att höra! Bekväma som attan är de också som sagt, vilket aldrig skadar. Också blir jag lååång! :D

Har inte köpt dem i Sverige, men de kommer från butiken Aldo som enligt Google ska finnas på Sergelgatan i Stockholm. Ca 800 kr gick de på, fast jag vet inte om det är så mycket för ett par skor egentligen? En annan råkar vara norra Europas snålaste människa när det kommer till skor, så min uppfattning om vad som är dyrt är nog ganska sne egentligen...

*knapplån*

Ska investera i ett par nya löparskor. Men har ett krav - inget vitt på skon vilket verkar vara halvt omöjligt att hitta.
Jag har ingen pronation och supination eller vad man ska säga så har inga sånna saker man behöver tänka på.

Dessa skulle jag ha köpt om de inte var Easy tone...

Någon som har koll på skoutbudet inom löpning? Springer mest på asfalt och plana underlag.

*lånar knapp men fortsätter på ämnet träning*

Har införskaffat ett träningskort, äntligen! Borde ha gjorts för 20 kg sen :grin:
Men bättre sent än aldrig.
Och då har det även fått bli lite träningskläder såsom byxor och linne. Behövde ett par nya ordentliga skor oxå. Men då min smärtgräns gick vid 600 för skor så vart det svårt. Behöver ha ett par med extra stöd runt vristen då jag pajade den totalt i somras.
Men så idag såg jag att stadium hade rea på exakt de skorna jag kikat på. Så istället för 1200 så gav jag 600. Smärtgränsen kändes inte lika jobbig med vetskapen om att jag sparat lika mycke :D

Kul att höra! Bekväma som attan är de också som sagt, vilket aldrig skadar. Också blir jag lååång! :D

Har inte köpt dem i Sverige, men de kommer från butiken Aldo som enligt Google ska finnas på Sergelgatan i Stockholm. Ca 800 kr gick de på, fast jag vet inte om det är så mycket för ett par skor egentligen? En annan råkar vara norra Europas snålaste människa när det kommer till skor, så min uppfattning om vad som är dyrt är nog ganska sne egentligen...

Ah men tack för googling och information! Och nej, 800 är inte så mycket för skor tycker jag, inte för ett par enkla, snygga och bekväma skor :)

*knapplån*

Ska investera i ett par nya löparskor. Men har ett krav - inget vitt på skon vilket verkar vara halvt omöjligt att hitta.
Jag har ingen pronation och supination eller vad man ska säga så har inga sånna saker man behöver tänka på.

Dessa skulle jag ha köpt om de inte var Easy tone...

Någon som har koll på skoutbudet inom löpning? Springer mest på asfalt och plana underlag.

Neutrala löparpjucks utan vitt på finns det en hel del av. Bl.a. Adidas, Nike, Mizuno, Brooks, Karhu, New Balance och Newton har alla neutrala skor utan vitt.

Kolla på t.ex. wiggle.co.uk eller startfitness.co.uk om du vill botanisera i riktigt stora utbud. Här är några exempel från Löplabbets lilla hemsida:

wr1400bg.jpg

wave_rider_dam.jpg

120102b730.jpg

524981_525_sida.jpg

Tack! Ska kolla där!
Där jag springer är underlaget preparerat men ibland dyker de där lerplättarna upp och skorna ser så slita och gamla ut direkt när det är vitt på dem.

ASics!!:love::love:

Har även Nike air 4.0 vilket ja gillar men de ger inte mig de stödet ja vill ha. Varvar dem båda men föredrar asics, finns inga bättre skor! En gång asics alltid asics

Snyggt! :D

Jag tror dock jag kommer fega och köra kastanj först...
Har så svårt att bestämma mig för om jag ska fortsätta med min hyfsat naturliga hårfärg eller slänga i rött... Rött är ju så fint!

*kl*

Jag måste passa på att be om lite tips nu :D

Jag har hittat en klänning som jag verkligen gillar, men, den är för lång. Modellen som visar klänningen är längre än mig och klänningen går till fotknölarna på henne, sååå jag skulle utan tvekan trampa på den :mad:
Funderade på om man kunde köpa den och sy upp den lite, men den är i polyester och elastan. Borde bli rätt mycket knepigare att sy upp den snyggt då jämfört med om den varit i bomull?
Hur ska jag göra? Är det bara att strunta i den där toksnygga klänningen?

Det är inga problem att fålla en klänning i polyester/elastan, bara man använder rätt typ av söm (som finns på alla vanliga symaskiner).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S