Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart drar man den parallellen. Det handlar om en enkel konsekvensanalys.
Det är den typen av inställning till kvinnors klädsel som gör att kvinnor som blivit våldtagna fortfarande år 2014 får frågan vad de haft på sig. På vilket sätt hon provocerat mannen så svårt att han inte kunde lägga band på sig. Det är förolämpande mot både kvinnor och män att den frågan ställs. Ni och andra människor som resonerar på samma sätt som ni hjälper till att upprätthålla en fullkomligt uråldrig inställning till kvinnors kroppar och klädsel, att vad man sätter på sig är i första hand till för andra människors ögon och tillfredsställelse. Det är den inställningen som gör att folk glor. Inte vad man har på sig.

Ja, man blir dömd utefter vad man har på sig. Det är jävligt synd att det är så. Och det är jävligt synd att ni båda hjälper till att se till att det fortsätter vara så.

:bow::bow::love::love:

@niphredil Jag menade inte alls att du fiskade efter komplimanger! Däremot kanske lite självförtroende-pepp då jag som många nämner hade din andra tråd i bakhuvudet, den har jag bara som hastigast ögnat igenom och reflekterade inte över vad eller vilka kroppsdelar du känner dig obekväm med. Min tanke med mitt första inlägg var att buke kan vara rått på gott och ont i sina svar och då tänkte jag att det irl kanske kunde kännas lite lättare om man tänkte det ur den aspekten.

Nu förstår jag ju dock att du inte alls syftade på eventuella komplex utan just på hur du kommer bli bemött. Att jag inte reflekterade över det alls är för att jag anser att man ska få klä sig precis som man vill och inte behöva anpassa sig för att vara rädd för hur man blir behandlade

Ska vi vara krassa så ja, man får mer blickar med korta kjolar/klänningar/shorts, en urringad tröja, en hårfärg som lyser som en stoppskylt eller liknande. Tyvärr har vi inte kommit så långt 2014 att vi är jämställda nog eller kan lita på att ingen tar sig friheter mot oss vare sig det gäller verbalt eller fysiskt för att det finns så många män och tyvärr även kvinnor som tillåter den sneda synen på kvinnor finnas kvar.

Jag ber om ursäkt i fall jag trampade på en öm tå och att jag missförstod, min mening var helt enkelt att låta positiv och inget annat

@nexxa Då missförstod jag och ber verkligen om ursäkt! I och med att du upprepade att det finns jobbiga typer även online kändes det som att du inte köpte min förklaring, men då var det en missuppfattning från min sida bara. Som sagt, förlåt för det!

@Niyama Se ovan. Om du ändå inte förstår orkar jag inte förklara igen faktiskt, utan får leva med att du uppfattat mig som otrevlig helt enkelt. Det är ju inte första gången vi tänkt så om varandra, så det må väl vara hänt. Så länge @nexxa är okej med min ursäkt så är det lugnt för mig faktiskt.

@Lillelorden Gud vad du är bra! :bow: :love:

10304176324638.jpg

Mina nya pålandetskor. Galet sköna och silverglittrande. Passar finfint i skogen .

Idag köpte jag ett par skor för typ 300 spänn, endast för att de matchar min mobil :D.
image4xl.jpg

item_XL_5437789_3898033.jpg

Ok, kanske lite för att det är hål i mina gamla skor också :angel:.

Alltså, hela det där Matcha-mobilen-spektaklet är en fullt godtagbar ursäkt till att köpa ett par skor. Faktiskt!

(speciellt om det är orangea skor)

@Niyama Se ovan. Om du ändå inte förstår orkar jag inte förklara igen faktiskt, utan får leva med att du uppfattat mig som otrevlig helt enkelt. Det är ju inte första gången vi tänkt så om varandra, så det må väl vara hänt. Så länge @nexxa är okej med min ursäkt så är det lugnt för mig faktiskt.

Öh, jag visste inte att du bar på nåt agg sen tidigare trådar. Varför så bitsk nuförtiden?

Ansåg att jag var värd lite nya fina plagg som studie-pepp, hehe..:D
590305-0014_2

480740-0014_5

590388-0014_1

590449-7334_5

Egentligen hade jag jag sagt till mig själv att det inte skulle bli några mörka kläder och absolut inte en till svart klänning, jo det gick ju bra.. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 436
Senast: pepp
·
  • Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 719
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 161
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 549
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka