Shoppat något på sistone? Del 8

Inte köpt men VILL (eller ja, sörjer att behovet uppstått men nu måste jag agera)... och behöver hjälp.
Min gamla väska från Tiger of Sweden har blivit misshandlad länge och börjar nu ge upp. Ska försöka laga axelremsfästet hos skomakare men tror att jag ändå måste börja överväga att köpa en ny vardagsväska.

Jag har Massor av väskor, men ingen som fyller det behov som lett till att alla andra ligger oanvända typ och jag bara använt min fina, lagom stora, bruna skinnväska med perfekt långt axelband.

Vad finns det för bra väskor som har axelrem, är snygga, lagom stora för att ha en (stor) plånbok, en hårborste, liten sminkväska, ett par hörlurar, ett par pennor, mobil med laddare, pass och typ en NJIE-milkshake i? Med dragkedjestängning? Inte svart. Inte enorm. Helst i skinn. Pris max 6000kr. Ska funka på jobbresor och klientmöten och till min oerhört trista klädstil så inget crazy eller allt för damigt. Absolut inte typ guldläge som axelrem eller ngt tygband med stora loggor på. Ska bäras tvärs över kroppen ovh tåla att utsättas för västkustvinter, att slängas på golvet i bilen och att knös in i handbagageutrymmen på flyg.
Hjälp!!!

Kolla på Sandlund/Hossains Siri. Axelremmen är inte med på bild men det följer med en. Skriv till dem och be om fler bilder om den är intressant, de är bra att ha å göra med.

Tillägg: de har även en modell som heter Grunn som kanske kan vara något, om den inte är för liten?
 
Kolla på Sandlund/Hossains Siri. Axelremmen är inte med på bild men det följer med en. Skriv till dem och be om fler bilder om den är intressant, de är bra att ha å göra med.

Tillägg: de har även en modell som heter Grunn som kanske kan vara något, om den inte är för liten?
Svårt, de är jättefina men Sirin är lite för ”bylsig” (gillar min gamla som liksom hängde ”platt” mot kroppen), och är rädd att Grunnan är för liten... dessutom 2-3 v leveranstid typiskt nog, annars kunde jag ju chansat.

Det närmaste jag kommit estetiskt är Mulberrys unisexvariant Antony, men den har som alla (?) deras bara spänne som lås och är lite väl dyr för mitt slitage. Skrutt.
 
Svårt, de är jättefina men Sirin är lite för ”bylsig” (gillar min gamla som liksom hängde ”platt” mot kroppen), och är rädd att Grunnan är för liten... dessutom 2-3 v leveranstid typiskt nog, annars kunde jag ju chansat.

Det närmaste jag kommit estetiskt är Mulberrys unisexvariant Antony, men den har som alla (?) deras bara spänne som lås och är lite väl dyr för mitt slitage. Skrutt.

Du tror inte att Sirin ”slappnar av” lite efter att man använt den ett tag? Har också funderat på just det och har ett par gånger tänkt maila och fråga om det, men ekonomin rättfärdigar inte riktigt ett väskköp just nu. :angel:

Men leveranstiden är ju förstås ett problem, om du ska hinna hitta ett alternativ om du inte är nöjd.
 
Tack! De första två är lite för stora, liksom ”bylsiga”, den tredje troligen mer lämplig i storlek men för ”prålig” med sömmarna, fickor osv. Att det här skulle vara så svårt :(
 
Tack! De första två är lite för stora, liksom ”bylsiga”, den tredje troligen mer lämplig i storlek men för ”prålig” med sömmarna, fickor osv. Att det här skulle vara så svårt :(

Gillar att jaga väskor så det är mest roligt att sitta och kolla :D:o

https://www.zalando.se/michael-michael-kors-selma-handvaeska-black-mk151h0a1-q11.html
En chansning...men skulle kunna funka

https://www.zalando.se/lauren-ralph-lauren-claire-handvaeska-l4251p001-q11.html

https://www.zalando.se/calvin-klein-downtown-mini-duffle-handvaeska-black-6ca51h08j-q11.html
Tyvärr skinnimitation men tror på den annars!

https://www.zalando.se/rebecca-minkoff-handvaeska-black-rm651h06t-q11.html
Påminner om den du gillade i förra inlägget fast lite enklare
 
Christy finns House of Fraser där jag handlade nu men finns bla hos Amara också (givetvis på många andra ställen med men de skickar inte till Sverige...). Mina favoriter är som sagt Supreme Hygro men även Renaissance är bra. Sheridans Egyptian Cotton är också bra.

Det viktiga är att inte torktumla dem, då förlorar de snabbt uppsugningsförmågan (har testat det med två Sheridan... inte glad :meh:).

Tack! De var faktiskt inte så dyra som jag befarade.

Känns som att handdukar var bättre förr.. Har "ärvt" en bra handduk från mamma som hon köpte på 70-talet. Då var den iofs dyr men fortfarande billigare än vad du t.ex får betala för Lexington eller Newport idag. Den tvingades jag tyvärr slänga för ett par månader sedan. Inte på grund av att den torkade dåligt utan det helt enkelt börjat bli lite hål i den. Men efter ganska kontinuerlig användning sedan den köptes så är det väl en helt okej livslängd.. :D
 
Tack! De var faktiskt inte så dyra som jag befarade.

Känns som att handdukar var bättre förr.. Har "ärvt" en bra handduk från mamma som hon köpte på 70-talet. Då var den iofs dyr men fortfarande billigare än vad du t.ex får betala för Lexington eller Newport idag. Den tvingades jag tyvärr slänga för ett par månader sedan. Inte på grund av att den torkade dåligt utan det helt enkelt börjat bli lite hål i den. Men efter ganska kontinuerlig användning sedan den köptes så är det väl en helt okej livslängd.. :D

De är ofta på rea så jag passar på då (ordinarie pris är lite för högt för mig). Jag har klämt på en massa "finhanddukar" i Sverige men inte hittat något som kommer i närheten av Christy och ska jag betala en massa vill jag få valuta för pengarna.

Min första Christy har jag väl haft i kanske 4 år nu och eftersom den är en favorit får den jobba hårt ;) men är fortfarande fin. Samma med Sheridan, där är väl den äldsta 5 år tror jag.
 
Måste ju bara berätta!

November 2016 köpte jag ett par ray ban solglasögon. Fattade aldrig hur viktigt det är att rengöra dom i de klimatet jag lever i (salt i luften, solskyddsfaktor samt svett).
Visst gjorde jag rent dom med den lilla tygbiten man får med men aldrig att jag sprayade dom med nåt rengöringsmedel och skölje i sötvatten. Om de inte var supersmutsiga eller så...

Så filmen på glaset började krackelera och senast jag var inne i stan så gick jag in i en solglasögon-shop och fråga vad som hänt.
Fick då ovan beskrivet för mig och att jag borde ha gjort rent dom bättre.
Tjejen i shoppen sa att jag kan ju alltid prova att gå tillbaka med dom till stället jag köpte dom på och fråga på garantin, då ray ban har 2 års garanti.

Sagt och gjort. Idag fick jag ett telefonsamtal om att mina nya "sunnies" är redo för upphämtning :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp