Shoppat - typ ingenting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt här. Det ena är en hästsportbutik med ganska kasst sortiment faktiskt och de är dessutom rätt dyra. Jag köpte ett par handskar där för inte så länge sedan och idag när jag drog på mig dem så gick de lite sönder vid tummen. De sprack där då jag kom åt med tumnageln. :down: Trist när de kostade mer än jag egentligen ville ge.

Det andra stället är Granngården, så det var dit jag åkte. Jag började med att kolla in termoridbrallorna och tog fram en storlek S och en barnstorlek 170 ctl, olika modeller på byxorna. Båda satt ungefär likadant, d.v.s. de var alldeles för långa och det blev jättebylsigt runt benen. Vuxenbyxan var dessutom av något blankt halt material och skoningen gick inte ut på knäna. Hej å hå för att rida frieser med jättekliv med de byxorna. Jag lär ju halka av på nolltid, om nu inte skoningen i rumpan och baksidan på benen räcker till. Lite på pin kiv tog jag sedan fram ett par andra i barnstorlek, 150 ctl denna gång. Längden på dessa var perfekt! Jag fick t.o.m. in både rumpan och magen i dessa. Men, de var trots allt för tajta och rörelsefriheten blev inte helt bra. Äh, typiskt. Någon 160 ctl fanns inte så jag kunde inte testa om de kunde vara en vettig kompromiss.

Nåväl, vidare till termoridstövlarna. Den första modellen jag provade var på tok för obekväma. Den andra modellen var skön men var för trång runt foten i min ordinarie storlek och det fanns inget par som var ett nummer större. Nähä, så det blev inget där det heller.

Fodrade ridkängor då? Nä, det fanns inget av intresse.

Jag skulle ju behöva en varm ridjacka i vinter också men alla jackorna verkade så tunna. Pallar man en vinter i någon av dem? Det kändes tveksamt.

Ett par ridbyxor hittade jag som jag nog hade köpt om det var det jag skulle ha, men det är inte prioriterat just nu. På den fronten får jag klara mig med det jag har ett tag till.

Nåväl, jag köpte i alla fall ett par gummisnoddar till ett par säkerhetsstigbyglar, då frieserns ägare hade köpt nya stigbyglar och en snodd gick sönder då jag använde dem första gången. Jag vet inte hur tusan jag bar mig åt, men en sån grej är det bara att byta.

Lite märkligt är det ändå att gå in i en affär med inställningen "sälj något till mig" men det enda man lyckas spendera är 20 kr på ett par gummisnoddar, medan personalen ser ointresserad ut och helst verkar vilja åka hem.

Jag skulle nog behöva uppbringa lite tid och lust att åka till Upplands Väsby där ridsportbutikerna tycks ha klumpat ihop sig.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 047
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit i Stockholm 2 dagar. Efter jobbet igår åkte jag runt och gjorde lite ärenden. Dels besökte jag en ranverkstad, men...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp