Shopping GHS 2011!

Sv: Shopping GHS 2011!

ursäkta om ja råkade svara till just någon här på tråden.

men undrar, har aldrig vart på ghs, vad är det som är sååå kul?.. typ, hur mkt hästutrustning finns det?..:d

och vad ligger priserna på?..
vad kostar biljett dit? kanske hittar nån,någon stanns:P

Så kul, där finns typ allt i hästväg! O det finns mycket av det, olika märken, kvalitet, utseenden -ALLT :) Man kan gå där i flera dagar. Gillar man shopping, så är EuroHorse Mecka :) Skall man bara gå på mässan brukar det kosta en hundralapp. För biljetter som inkluderar själva showen/tävlingarna så finns det att söka på ticnet.se Själv har jag inte tittat på showen på flera år, det är roligare att shoppa upp de extra hundralapparna inne på mässan.

Pruta brukar man kunna göra på söndag eftermiddag om man tycker att det inte är tillräckligt med "mässpriser".

Fortsatt blir knapplån...

Jag skall handla massor av strumpor iår.
Varje år letar jag efter Ulltäcke med hals, så även iår.
Fleecetäcke med hals och kryssgjordar
Snyggt nätt pullarträns
Tävlingsshabrak m blå/röd passpoal om jag hittar

Kolla in priserna på Active Stable's hö och kraftfoderautomat
Kolla in priser på hindermateriel, kanske beställa om nåt är intressant

Får nog skriva en till sak till min lista ;)

Upptäckte idag att hästen börjat muskla sig = den sadeln vi köpte i december ( billigare sadel, vi visste att hon skulle muskla ur den rätt snabbt), ligger inte bra längre. Blir nog till att spana lite på olika alternativ på mässan! Är framförallt nyfiken på Pessoa och Kieffer ( fullblodskorsning med mycket manke och relativt rak rygg).

kl

Tänkte se mig om efter ett par jodphurs med stålhätta, ridhandskar, ridstrumpor & kanske en ridväst (vanlig inte säkerhets).Har inte skrivit någon speciell lista, lämnar plats åt impulsköpen istället:angel:;).

åhh, idag är det ju torsdag! är det inga som kan lägga in vad de köpt nu????? för vist öppnar det idag?

Detta är nog första gången som jag åker dit o inte har lista med vad jag ska köpa, utan enbart vad jag har inköpsstopp på: grimmor, schabrak och egentligen lindor, men idag kom vi på att även om vi har 6 uppsättningar vita så har vi inga helt i fleece... så det ska kanske inhandlas..
men lär nog inte komma hem utan ngt schabrakköp.. men måste köpa större hyllor....

Jag har börjat på en lista som bara blir längre och längre :o
Dock är det bara om jag hittar det till hyffsade priser. För behöver saker det gör jag inte så mycket.

Shoppinglista GHS
1.Benlindor akryl 4m Turkos/petrol, orange ev bruna/beige
2.Paddar till stallbandage samt ridbandage
3.grimmor (som ej ger skav)
4.flugmask (ej ger skav)
5.Stübben lädertvål
6.Horseware liner
7.ev andra horsewaretäcken
8.Allroundschabrak (schocklmöhle, werth eller dylikt)
9.bett (tredelat med fasta ringar)
10.Spö från piskmakaren
11.Kolla masken (mässpris)
12.Borstar (equerry) Hoppas verkligen jag hittar sådana de flesta verkar i bästa fall ha borstiq :crazy:
13. Vinterjacka (något längre)
14. Vårjacka
15. Delta (brunt)
16. Bruna smala tyglar med stolpar

Har biljett till lördagen. Tänkte jag skulle shoppa schabrak med brodyr annars har jag nog köpstopp på alla andra grejer ;). Sadelkammaren är nåååågot full nämligen.

KL

Var där idag (nyss hemkommen efter diverse omvägar hem). Skulle shoppat schabrak, grimmor, lindor och träns till fullblodet. Konstaterade att jag inte hittade ett enda skit jag ville ha till henne. Får bli en trip till den där butiken med två ö i namnet.

Skulle också ha en jacka till mig och DET hittade jag. En Roping Collection vax jacka med avtagbart foder. Löjligt nöjd med den.

Var där i går och shoppade
6 schabrak
3 flugtäcken (rosa) inte min favo färg men väldigt biligt
vinröda lindor
5 grimskaft
5 grimmor
6 maskprov
1 par Roeckl handskar
1 förbyggel
1 träns rosa blingat till syrrans dotters ponny
1 H2O bag

Köpte:

32141267.jpg

32141268.jpg

32141270.jpg

Var där idag och för första på flera år blev det inga impulsköp utan endast det jag hade tänkt köpa.

Det blev;

Ljusblåa, Vita, Svarta och Vinröda fleecelindor i 4pack
Svart Ulltäcke med snygg svart/röd tvinnad svansfläta

Skulle också ha benskydd men fann inga som jag ville ha eller som pasade hästen.

Och dottern fick en sån där heliumballong i form av en svart häst.
Alla nöjda och pållen blev så fin i sitt nya ulltäcke

Ja, det var det. Och verkar vara hyffsat bra kvalite också. Såg ett likadant på börjes för 165:-, men lädret där var inget vidare..

Kl.. Är det någon här som kan komma med ett snabbt svar :)
Tar utställarna kort eller är det kontanter som gäller?

kl

Jag var där igår och köpte ett brunt Swarowskiträns för halva priset :D
Det är jättefint och mjukt, bild kommer när jag laddat min kamera :)

Liknande trådar

Utrustning Ja, nu är det ju typ bara en månad kvar till Sweden International Horse Show! :D Så en tråd som denna känns behövd, eller vad säger ni...
Svar
0
· Visningar
509
Utrustning Äntligen är det dags för Gothenburg Horse Show och Eurohorse! Denna tråden är till för att visa upp alla nya grejer som inhandlas på... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 919
Senast: Chevy
·
Utrustning Vad ska Ni shoppa loss på mässan i samband med Göteborg Horse show 2012? Jag är supernyfiken på vad alla har tänkt köpa :D Själv... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
12 558
Utrustning Läs HELA tråden innan du lämnar ett inlägg, eller två!!! Imorgon slås portarna upp för den årliga mässan på Göteborg Horse Show... 9 10 11
Svar
206
· Visningar
33 803
Senast: LouisePaulsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka