Shopping GHS 2011!

Bukefalos 30 år!

Aquakatt

Trådstartare
Hej alla!
Nu är det inte långt kvar till Göteborg Horse Show och mässan Eurohorse går av stapeln!

För att förtydliga:
Detta är en tråd för 2011, de tidigare trådarna i ämnet är från tidigare år.

Så vad ska ni bukefalister köpa på mässan? :bump: :D

När mässan väl pågår / efter mässan är bilder på det inhandlade ett måste! Dock inte inköpsställe /företag, detta tas via PM :)

Hoppas på många inlägg om vad alla bukefalister där ute ska köpa på GHS 2011! :D

Sv: Shopping GHS 2011!

Kan börja själv!

Planerade köp:
Broderat schabrak
Boxskylt
Regntäcke med hals (amigo? :d)

Eventuellt:
Pullarträns stl full, svart

+ alla impulsköp!

jag MÅSTE ha nya ridstövlar! Är inte helt säker på vad för några, men tänkte att jag tar det lite som det kommer, annars kan man alltid lita på att Cavallo funkar. Eftersom jag bara ska ha stövlarna att rida i så behöver jag hitta ett par stallskor också.

Sen är det ju impulsköpen, men eftersom jag inte har någon häst själv så blir det väl mest kläder/ryttarutrustning. Kanske slinker ner nåt till medryttarhästarna också :)

Jag har ridit i 14 år och ALDRIG varit på GBG Horse Show, men nu äntligen!! Jag ser sjuuuukt mkt fram emot detta! :bump:

Jag vet bara vad jag absolut INTE måste köpa, dvs inga schabrak och absolut inga täcken :angel:
Gärna ett par ridbyxor, lite nya borstar, och ett par nya bakbenskydd. Hittar jag dessutom ett par magnetpaddar till bra pris så är det en bonus.

Men jag har talat om för dem jag skall gå med ( två dagar) att jag inte under några omständigheter får köpa täcken eller schabrak för det har jag tillräckligt av :D

/B

Det jag har planerat:

• Sköna pikétröjor (HV polo, Kingsland, J van D osv.)
  • Vita och vanliga ridbyxor (Kingsland, Whitaker)
  • Elastisk martingal (CWD)
  • Schabrak (RG, Equiline)
  • Bakskydd (Prestige)
  • Grimma (Eskadron)
  • Ridstrumpor (Kingsland, Equiline mfl.)
  • IMPULSKÖP!!

Det är det som jag har gått och klurat på, men kommer garanterat att komma hem med fler saker!!

Diana

KL

Vad jag definitivt letar efter är:
- Billigt men snyggt bling pannband med flera rader
- max 3 schabrak (ska försöka hålla mig)
- Ridstövlar om jag hittar några som passar o jag gillar
- Pikeur ridbyxor
- Några tyglar om jag hittar som jag gillar
- kanske nån snygg tröja, typ impuls köp.

Ska försöka att hålla mig till det jag verkligen behöver...men vi får väl se.

Åååå, peppad! :D
Jag skall försöka låta bli att köpa nylongrimmor och fleecetäcken, oavsett hur billiga de är! Kommer alltid hem med någotdera, även om jag inte vill ha det, haha.

Jag skall i alla fall spana på släta lädertyglar, nya ridbyxor och något fint pannband! Budgeten är något begränsad i år, måste verkligen hålla mig i skinnet! Skall även snegla på ridstövlar... Hehe.

När mässan väl är igång så delar man på trådarna och gör en bildtråd för det man shoppat. ;)

Jag har bara strumpor inplanerade. :D
Är ju där dygnet runt i 6 dagar så blir nog några rundor på mässan.

Jag ska kika efter snygga lädergrimmor :)
Absolut inga fleecetäcken i alla fall! :p

Planerade köp:

Dressyrspö
Strumpor (älskar kingslands strumpor :love:)
Eskadrongrimma

Saker jag ska titta på:

Schabrak
Täcken
Benskydd

Kommer mest bli impuls för min "måste ha lista" är inte så värst lång denna gång :)

Nu ska jag inte dit själv men några stallkompisar ska dit och jag har skickat bud att jag vill att de ska köpa BRUNA dressyrskydd från Catago åt mig.
Så det hoppas jag att jag kommer kunna handla, med ombud. :)

Åhh, har du aldrig varit på GHS, jisses va kul du kommer att ha!!! :bump:

Själv ska jag köpa ett broderat schabrakt till dottern o hennes ponny och snegla lite på ridstövlar till mig.
Jag får alltid sån beslutsångest när jag väl står med ett par stövlar och får ågren ifall de sen skulle klämma någonstans osv. :crazy:

Har shoppat så himla mycket ändå i vinter så jag får nog hålla mig på mattan ett tag. Fast impulsköp blir det ändå, jag är väl kvinna :D

Jag ska köpa:
Nya ridbyxor

Kanske:
Benskydd, proffesionell choice?
Schabrak (alltid roligt!)
Ulltäcke
Regntäcke

Och så räknar jag med en hel del impulsköp och massa sadeltestande!

Catago dressyrskydd är det enda jag vet att jag "behöver" sen lär det väl bli en hel del impulsköp. Kommer antagligen stå i ASVHs Unga Uppfödare monter under helgen:)

Jag längtar så!!:laugh:

Ska köpa fleecetäcke med ponnyns namn.
Dressyrspö
Brunt schabrak

Sen var det mer saker men kommer inte håg :p

Jag ska kika på nya ridstövlar, både "finstövlar" som funkar både till dressyr och hoppning, men också vardagsstövlar á la Moutain Horse el dyl.
Hoppas köpa ett par vardagsstövlar och i alla fall prova lite finstövlar så jag vet vad jag vill ha där någon gång. :o

Det blir nog också inköp av något snyggt matchat set hoppschabrak med luva tror jag.

Pikeur ridbyxor till bra pris är ju alltid köpbart! ;)
Skulle de vara vita hade jag inte blivit ledsen då mina tävlingsridbyxor är hiskeligt obekväma men jag för snål för att köpa nya av lite bättre modell.

Håller alltid ögonen öppna efter bra klipp i tränsdjungeln, något fint från Otto Schumacher kanske... :d

Hittar jag en luva för ljudisolering (á la travets ryckhuvor, fast utan snören) så köper jag en sån också, men det är väl inte så sannolikt. För att ha vid klippning och transportkörning på ljudkänslig häst som inte accepterar tussar i öronen.

* Vita schabrak
* dressyr spö
* brun hjälm
* träns dressyr Kirre
* fin Grimma Ture
* Täcken med namn

Liknande trådar

• Eurohorse shopping BILDER
  • Göteborg Horse Show 2012 Shopping!
  • Vad shoppade du i Annexet?
  • Vad shoppade du på EuroHorse?