SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Just det, det var ju inte fem vi köpte utan sex stycken... just av den nämnda anledningen att det var helt omöjligt att välja!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Åh, förstår att det var svårt att välja, hur söta som helst! :love:
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Nu har jag klickat, dock inte bytt flik. Jag funderar på om jag har tid eller om jag ska spara tills i kväll :angel:
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

brickbord_200554639.jpg


Köpte detta från Lagerhaus idag, har kikat på det tidigare men varit för snål, nu reades det ut för 199 kr :) kommer dock måla träpinnarna vita eller svarta!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag såg ditt inlägg och föll för bordet, så det passade jag också på att köpa i fredags när jag ändå sprang förbi Lagerhaus här. Jag har absolut ingen som helst aning om var det ska få plats i min lägenhet, men fint är det! ;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Nu har jag målat benen på brickbordet, blev riktigt nöjd :)
007_50046eaaddf2b36b2e000020.jpg


Igår beställde jag hem nya sängkläder från HM, blev störtförälskad. (Bild från HM:s hemsida)
hmprod_50084fa69606ee575e000350.jpg


Sen har jag köpt ett rosarium :) fick ett till större sen av en kompis också, tycker dom är så läckra!
004_4fda30f99606ee04db00048d.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Vart hittar man rosarium? Är det loppis eller finns det nya? Har googlat men blev inte klokare :p
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Loppis :) brukar finnas på tradera ibland har jag sett! Aldrig sett nya, men vem vet, det kanske finns!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Knapp

Igår fick vi äntligen tag på en matgrupp till vår lägenhet. Vi har inte haft några matmöbler sedan flytten i slutet av april så det var på tiden. Vi fick köra ca 90 mil t.o.r. för att hämta möblerna men det var det värt!

En sån här matgrupp är det, fast våra stolar har svart filtklädsel:

gg1.jpg


Det är en Herrgården-grupp i ek från 70-talet (uppskattningsvis), design Carl Malmsten.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*delvis kl*

Snygg matgrupp!

Jag har också gjort lite shopping, bytte ut alla våra möbler i vardagsrummet nu i sommar genom tokshopping på Lauritz.com och blocket. Alla våra andra möbler sålde jag på blocket.

Såhär blev resultatet av shoppingen:
543294_4284233229715_319856479_n.jpg

599657_4284231509672_1966621180_n.jpg


Alla möbler utom skåpet är köpt nu, det köptes hos en antikhandlare för 15år sedan av min syster och jag köpte det av henne i panik eftersom hon tänkte måla det svart:eek:

/LL
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Tänkte lägga till pris för möblerna för den som är intreserad:

Soffgrupp:4500:- på blocket
Matsalsbord och bord i hörnet intill båda av ek 1900tal:575:- på Lauritz auktioner
Fotölj i hörnet (syns dålig på bilden): 400:- PÅ Lauritz auktioner
Kista vid soffan:375:- På Lauritz auktioner
Matsalsstolarna, det enda köpt nytt:945:-/st på The home
Mattorna handknutna Qashqai:1900+2900:- på Tradera
Skåpet av ek ifrån 1800talet:1000:-

Totalt:17320:- Kronor. Ett klipp om man frågar mej!

Möblerna jag sålde fick jag 11500:- för på blocket och allt var sålt inom 3 dagar. (2 ikea soffor, matsalbord med 6 stolar och Ikea vitrinskåp)


Total kostnad för ett nymöblerat vardagsrum:5820:-!

Det går att förändra för en liten peng.
Sen tillkommer kostnad för tapeter och gardiner.

/LL
 
Senast ändrad:
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Kul med fler som köper på Blocket och nätauktioner. Vi var nära att buda hem en annan Malmsten-matgrupp på Bukowskis Market i juni men det kom en i slutminuten (ja bokstavligt talat) och bjöd över. Vi har också köpt och sålt en del på Blocket de senaste veckorna och det är ruljans där, minst sagt.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag är beroende av Lauritz.com:o:love: Förra veckan köpte jag en soffgrupp till som kommer den 14:e.
Det bästa var att jag glömt informera sambon om tilltaget och att vi skulle sälja vår gigantiska dubbeldivansoffa:angel: Den blev såld i förrgår efter 2,5 dygn på blocket för 6000.- (bra betalt för en begagnad soffa enligt mej)
Den "nya" soffan kostade 800:- på Lauritz + 1500 i frakt.
Tackar för det! Bilder kommer:D

/LL
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag är beroende av Lauritz.com:o:love: Förra veckan köpte jag en soffgrupp till som kommer den 14:e.

*KL*

Jag har just fått hem det här till vårt öppna kök i nya lägenheten:

http://www.mio.se/produkt/Kajsa-Matgrupp/M1445191/

Till det hittade jag i Köpenhamn blå underlägg i en ovanlig ton vilket blir toppen eftersom vi redan har en blå hylla från Ilva i köket. Sätter jag sedan upp en tavla föreställandes St Ives i blå havstoner med vit ram så blir kökshörnan snart rena Grekland. :)

Om jag bara visste hur man lägger upp foton från mobilen så skulle jag ta kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp