SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller sakta men säkert på att byta ut mina ”den är hyfsad och billig”-möbler från Ikea mot möbler jag faktiskt gillar. Idag snubblade jag över ett soffbord på Erikshjälpen, det är lite matt men annars i finfint skick. Stämpel under som jag inte har en aning ifall den betyder nåt - SMI 500 A156.
Visa bifogad fil 17033
(Kränkt katt ingick ej 🙄)
SMI = Svenskt Möbelindustriförbund, en sammanslutning av snickeriföretag som det verkar. Siffrorna lär vara modellnummer/beteckning.
 
Jag forskade vidare: 500 är fabrikens medlemsnummer i SMI, A156 är modellen. SMI blev TMF -71, i övrigt är all info som finns uppgivna foruminlägg som konstaterar att det inte finns någon medlemslista att tillgå.
F4792B63-2F36-418B-9E1D-5E88A7CD025D.jpeg

Även en Monstera fick följa med hem igår.
 
2 svarta tavelramar från Ikea ska komma hem till mig i helgen. Kommer passa utmärkt i min sadelkammare ska sätta alla rosetter mm i dem.

Sen följde 2 murgrönor med hem- Har aldrig haft direkt gröna fingrar men på bottenplan i mitt hus stormtrivs murgröna. Alla tidigare hus/lägenheter har jag inte klarat av att ha dem men här Jäj!
 
Fasen.. jag ska ju hålla i pengarna.

6st tavelramar från Jysk modell mindre för kort till stallet (sadelkammaren)
3st tavelramar från Ikea också till stallet ska sättas inne i stallet och fyllas med alla gamla rosetter jag har. Ikea var de enda som hade plast och inte glas.

Men nu får det vara nog med köpehysteri!
 
Överväger starkt att införskaffa denna:

Visa bifogad fil 18243

Det är en golvfigurin så den är rätt hög! Borde passa perfekt i min kitschiga lägga bredvid franslampan :p Det enda som hejdar mig är priset. Vad är rimligt att lägga på en porslinshund liksom?

För mig typ 0 kr men jag skulle inte ha någon plats alls för den och det skulle bara se dumt ut. Hade det däremot varit en häst i porslin så... :angel::D

Nyfiken fråga vad kostar den? Tycker den var riktigt häftig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp