Short chaps / stövelskaft /gaiters

Skruttan

Trådstartare
Behöver nya short chaps till våren/sommaren...
Har MH:s short chaps och de är helt ok men börjar bli lite slitna, tycker det är rätt snyggt med stövelskaft så jag har även titta lite efter såna men inte hittat så många....

Nån som har några snygga, sköna stövelskaft att rekomendera? Hur är H***s Gaiters som finns i svart eller brunt?

Sv: Short chaps / stövelskaft /gaiters

Jag köpte ett par gaiters förra helgen, men tänker inte använda dom förrän till sommaren när det blir lite varmare
(Vill inte tänja ut dom med tjocka strumpor o långkallingar). Men dom var väldigt sköna o snygga att ha på sig iaf!

Vad var det för märke du köpte? Jag har också tänkt ha dom till sommaren när det blir varmt...

Vill gärna ha fler tips!

Det var exklusiv gaiters från hööks. Ett par svarta. Men jag kunde inte hitta dom i nya katalogen? Finns iaf på hemsidan. kostar 749 kr

Kanske är från Jolly Jumper? Jolly Jumper kommer tillbaka i nästa katalog.

Nej de är från CRW, det e väl inte samma?

Måste bara fråga, när ämnet är uppe menar jag!!

Vad är det för skillnad mellan short chaps och stövelskaft?

Och gaiters har jag aldrig hört talas om... Har ni nån bild? För nu är jag lite nyfiken!!

//Julle

http://www.hooks.se/butik/default.asp
Detta är ett par gaiters. Skillnaden mellan stövelskaft o short chaps e ju annars att stövelskaften är hårdare o ger mer stöd, borde dom göra iaf, har aldrig prövat skaft själv.

hmm trodde länken skulle gå direkt dit men men, Gå in på ryttare, chaps o sen väljer på exclusive gaiters där

De var ju riktigt snygga, och jag vill ha svarta eftersom jag har svart jodphurs.... De ska jag nog åka och pröva.

Jag har ett par från Masuch, köpta på Stallstugan i Ö-o (såg att du bor där..) dom kan jag verkligen rek. haft dom i 4-5 år och dom blir bara snyggare o skönare ju mer man använder dom!

masuch.jpg

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 417
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 614
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 386
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31