Shortchaps för vidare vader

Sv: Shortchaps för vidare vader

Jag köpte mina här i somras, finns upp till bredd 48.
Sök på chaps. Dom sitter som ett smäck, och är riktigt sköna, iaf för det priset!

Gaiters för breda vader.

Dom finns att köpa här, dom är återförsäljare av just Fuller Fillies i Sverige. Dom har även shortchaps.

Jag var lite seg igår, missade att du hade skrivit dina mått och sen tipsade om L... Tror det blir TIB, såg att butiken ligger i Bålsta, då kan jag blåsa dit med gubben på jobbet och prova och se direkt vilka som passar (och slipper alla extrakostnader).

Tack för tipsen både Sorbe och Cronis! :bow:

Är de högre på utsidan, som de ser ut?

Vi har nästan exakt likadana vader, men måste fråga om du mätt från knäveck till golv eller knäveck till hälen, alltså där shortchapsen ska sluta?

Kanske är mitt sökande över.. :P

Ja, de är högre på utsidan. Och ja, mina mått är så. :p Knäveck till golv.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 859
Senast: Squie
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II