ShouldersBack

Kaffeekopp

Trådstartare
Är det någon som har provat ShouldersBack eller någon liknande som man kan ha under en ridväst? Beställde hem en, "hälsovästen" hette den, men den hade en så pass tjock "platta" i ryggen mellan skulderbladen så att när jag hade den under min ridväst så blev det 5 cm mellanrum mellan västen och min rygg :( Och västen ska ju sitta tight för att skydda :(
Har ett extremt tittigt fullblod som ser spökenöverallt så jag vill inte rida utan min ridväst heller, men min hållning är riktigt dålig (jag är rätt lång) och jag kan inte inverka rätt på hästen om jag inte rätar upp mig...

Så... Är det någon som har provat ShouldersBack eller någon annan liknande (under en ridväst) och hur är det med storlekar?:)

Sv: ShouldersBack

Jag har en ShouldersBack men inte att rida i. Den är förträfflig för oss sittande akademiker som annars får ont mellan skulderbladen av alla böcker vi måste läsa.

Det ENDA den gör är att locka axlarna bakåt. Med andra ord går det utmärkt att fortfarande kuta ihop ryggen och sitta snett. Den enda skillnaden är att axlarna hamnar där de skall vara istället för "framför" kroppen.

Jag såg den på rea senast idag (i USA).

Drar axlarna bakåt - precis vad jag vill ha. Har ju som sagt testat den där andra svenska varianten (som fungerar lika dant) och den funkade väldigt bra, utom just den här lilla biten med ridvästen.

Jag har läst på deras hemsida och det står att den ska gå att ha under kläderna som en "osynlig hjälp". Då borde det väl också gå att ha den under en ridväst? Eller du som har den, vad tror du?
(det stod i beskrivningen till den svenska att den funkade bra till ridning, men i och med att den var för tjock gick det inte. Därför som jag är lite kritisk innan jag beställer hem en från england...)

Jag tror absolut att man kan ha den under en säkerhetsväst. Jag har min under koftan och den syns inte överhuvudtaget.

Materialet är inte tjockare än en våtdräkt. Även om du har två stycken på dig vill jag gott mena att du kan ha västen ovanpå. :)

När du har provat den under västen kan du väl uppdatera tråden? Det skulle vara roligt att höra hur det funkar.

Provad! Funkar super, verkligen!
Håller på och experimenterar lite med hur spänd den ska vara och sånt just nu :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 517
Senast: JennyLz
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 503
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 835
Senast: Liten
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 145
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka