Showmaster dressyrskydd.. Någon som kan uttala sig om kvalite?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mummlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 4 637
M

mummlan

Funderar på att köpa dressyrskydd setet från Showmaster från h***s för 729 kr. Någon som har dessa och kan uttala sig om kvaliten och passformen?

Sv: Showmaster dressyrskydd.. Någon som kan uttala sig om kvalite?

Har har bara klämt som snabbast på dom och tycker att dom känns stora, tunga och klumpiga. Men det är ju bara jag det ..
Catago har ett par liknande som helt klart verkar snäppet vassare.

Har inte tittat på Showmasters variant, men jag har Catagos och älskar dem. Jättebra passform och är som ett senskydd i så de skyddar bra också.

Catagos kostar ju inte mycket mer så skulle satsa på ett par sånna istället, SMs verkar vara lite "sladdrigare"

Mina skydd "in action"
69990_1296935765.jpg

Köp inte dom från hööks, jag har dom och förutom att hästen har fått skav så tog det ca tre användningar innan dom var trasiga både på insidan och utsidan. Jag har inte direkt en häst som slår sig ofta så nästa gång blir det catago eller eskadron för jag gillar modellen annars.

Jag har Showmaster (SM) strl full till halvblodet och Catago strl full till fullblodet. Det är ganska stor storleksskillnad mellan de märkena. Catago full passar inte halvblodet, men SM fungerar fint. SM är lätta att tvätta och sitter bra runt benen, inga skav och släpper inte in grus. Tycker inte alls att de är tunga eller klumpiga. De de styvare i formen än Catagon och har inte samma mjuka stoppning. Yttermaterialet är också annorlunda, lite plastigare. Halvblodet är ganska trång bak så det blev en reva efter bara ett par gångers användning.
Kan din häst ha Catago hade jag rekomenderat dem i första hand, men det är inget fel på SM. Lite bättre kvalitetskänsla på Catagos.

Är SM större i storleken, alltså?

Jag har funderat på dem, men tycker de ser så stora och klumpiga ut till min häst som har nedåt M/cob i många benskydd. På de där färgade senskydden som Hökks säljer har hon P, F var helt enorma på henne! :o

Jag köpte SM dressyrskydden men de var för stora till min tjej som ligger mellan full och cob i storlek. Ska köpa skydden från Catago istället.

Ja jag tycker det. Vanliga senskydd i strl full sitter ganska hårt på honom, hade gärna velat ha stora. SM-skydden passar kanon så jag upplever dem stora.

Någon som testat Globus variant på dessa skydd? Hur är de i storlek osv?

Jag funderar oxå på att köpa dressyrskydd.
jacson har ju oxå sånna, någon som provat dem?
Vilka ska man sattsa på? Catago, globus eller jacson.

Tycker inte om varesej de från Hööks eller Catagos, de är alldeles för klumpiga för min smak:crazy:
Eskadron gör liknande som är mycket bättre.

Dom är stora i storleken tycker jag.
Har ett kallblod och jag får spänna dom ganska ordentligt i strl full.
Stryktåligheten är helt ok på mina.

Jag har ägt ett par Globus, men de bara kanade ner, ganska perfekta i storleken annars till min häst som är storlek full, men grov. Skulle nog satsat på ett par eskadron, även om de är dyrare...

Liknande trådar

R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 106
Senast: Roheryn
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hästen är såld och av olika skäl kommer jag inte att köpa ny häst på ett par år. Nu är frågan, ska jag sälja eller behålla...
Svar
11
· Visningar
1 684
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31