"Showträns"?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 761
M

Matilda_o_Bonita

Någon som vet vart man kan få tag på träns där nosgrimman (engelsk nosgrimma) sitter genom sidostyckena, och asså inte är en separat dela av tränset? Showträns brukar ha det så ibland.
Någon?

Sv: "Showträns"?

bara en råga ..vad ska du ha det till ?
ridning?? i så fall vad skulle det vara bättre för ?

Nänä, ridning ska jag inte ha det till, det är bara det att vi kanske ska visa vårt 4 åriga sto (nsv) till våren -06 och det vore snyggt med en lite mer showtränsaktigt huvudlag.

Nordsvenskar ska visas i träns utan nosgrimma enligt tradition. Helst ska dom visas i "körhuvudlag" dvs med ganska breda platta remmar.

H**ks har ett bra med engelsk nosgrimma, som passar jättebra att visa nordis i.

Det är egentligen bara ponnyer som visas i showträns med nosgrimma och mässing beslag, och detta enligt engelskt máner.

Man visar i vad man vill men att följa rasens klädkod imponerar alltid på domare!

Jag har ett från OX Horse, Nr:2.
Jag är super nöjd med de.

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Fibusen
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 235
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form