• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare coscos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 700
Det funkar ungefär som att rida på en grimma, fast det är lite smartare.

De flesta sidepull har en nosrem av lassorep. Det gör dels att hästen har lite mer respekt för den (går de inte undan för en lätt signal på sidepullet är det däremot risk för skav, så då får man sätta på ett fårskinn), och dels att den är styv så att nosremmen sitter som en lös "ring" runt nosen.

Det gör att om du tar ett ensidigt tygeltag och hästen lyder, och du belönar den med eftergift, så känner hästen det mycket snabbare och tydligare.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka