Bukefalos 28 år!

Sidepull fråga

T

Tess82

När är en häst mogen att ridas på sidepull? Om det är en häst som hittills mest är riden på vanligt tredelat.

Tack på förhand
 
Sv: Sidepull fråga

Nu.

Många rider in sina hästar i sidepull långt innan de ens har bett i munnen öht....
 
Sv: Sidepull fråga

Jag red min ponny på ponny-hackamore under en period, det fungerade bra att bara byta...bara man är försiktig de första gångerna.

Det borde vara samma sak med sidepull...
 
Sv: Sidepull fråga

när jag red in en häst så började jag med sidepull tills han förstod mina skänklar och röstkomandon, sedan bytte jag till bett och det gick jättebra.
 

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Mrs Chippy
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Gimlan
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp