Byxor att rida i?

Tuvi_Leo_Horse

Trådstartare
Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför känner hon inte för att köpa ridbyxor för endast ett tillfälle (hennes gamla är för små och mina är för stora). Därför undrar jag nu vilka "vanliga" byxor som är bekvämast och bäst att rida i? Funkar det att rida i typ Jeans, eller rekomenderas nått annat?

Tack på förhand
 
Jeans är kanske inte så bekvämt. Jag tycker att det fungerar ganska bra att rida i träningstights (som inte är allt för halkiga i tyget) eller mjukisbyxor som har lite mer figurnära passform.
 
Jeans funkar i westernsadel men inte i vanlig engelsk så det hade jag undvikit.

Vanliga mjukisar hade varit mitt val!
 
Mjuka sömlösa träningstights i lite mattare tyg är i princip samma som ridbyxor förutom gripet tycker jag!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 377
Senast: ildiko
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: Nox
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 766
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp