Sidepull & Ridkapson..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare marieandersson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 377
M

marieandersson

Sidepull & Ridkapson..

Skulle vilja ha tips var man kan hitta dessa till ett rimligt pris. Har i och för sig hittat båda hos en sadelmakare men de kostade runt 1600:-, och det skulle ju va trist om de inte funka nå bra. Tacksam för tips!

Re: Sidepull & Ridkapson..

Köpa begagnat? Har för mig att det ligger ett beg. sidepull ute på salusidorna här på Buke nu för ett par hundra?

Vet ni var man kan få tag på den ledade ridkapsonen, med typ en cyckelkedja i, i stället för fast järn.
Vet att det finns i en affär på Värmdö men dom har slut på sina just nu.

Börjes har en betydligt billigare sidepull

Menar du att köpa den av Markus? Han har slutat att sy sitt eget i alla fall, men han kanske fortfarande köper in och säljer? :confused:

När du inte provat en side-pull innan kan det ju vara lite knepigt. Det bästa hade ju varit att låna en.

Jag tycker att de flesta side-pull's som finns till salu är lite tråkiga och/eller dyra (börjes vägrar jag att ens titta hos) så nu ska jag troligtvis köpa en av den sadelmakaren som jag beställt en Portuguesa (sadel) av och då även matchande träns. Han håller dock till i Portugal så man får betala lite frakt, men då vet jag att jag får ett unikt och ett som är precis som jag vill ha det.

Han håller på att titta på det just nu för han hade aldrig (!) sett ett side-pull tidigare i alla fall inte ett sånt som jag skickade en bild på. Sedan skulle han skicka ett ungefärligt pris till mig.

Antti som brukar vara här inne på Bukefalos gör jättefina sidepulls. Skicka ett PM till honom så berättar han säkert mera.

Jo men de har väl med rep precis som hööks eller kommer jag ihåg fel?

Jag vill ha med lädernos därför blir det lite svårare att hitta när det gäller "mig".

Kan någon svaret på detta?

Varför gör alla side-pull i den färgen? (ljusbrunt)

Okej inte alla, men det är extremt vanligt.

Jo jag vet, men som Alazzi sa jättedyra.

Hoppas att jag får en snygg av sadelmakaren i Portugal, men jag kommer ju säkert att ta bilder av den också.

Börjes har med rep över nosen. Dessutom verkar stolekarna vara väldigt skumma och av den billigare varianten.

Jag är lite ledsen över att jag inte köpte sidepull från Tärnsjö när de var i Globen... De har bra kvalitet på sina grejer, och dessutom saker som sitter som de ska och i passande form/storlekar..

Har han?
Vilken tur att jag hann få min innan han slutade då! :)

När slutade han med det?
Funderade ju på att få mig ett träns uppsytt. Nedrans! :mad:

/
Susanne

Jag lägger in här så slipper jag skapa ny tråd.

Vars har ni som köpt era sidepull köpt dem? och till vilket pris?
Jag har ett från börjes, men jag tycker inte det är så bra, det känns ostabilt och sladdrigt (vad kunde jag vänta mig)
Jag vill helst ha ett svart, med lädernos.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18