Sidepull till shetland

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som lyckats hitta ett sådant?

Det verkar hopplöst!
Funderar annars på att sy om ett träns till ett sidepull.

Sv: Sidepull till shetland

Går det inte lika bra att ta en remontnosgrimma? sätta på ett pannband kanske om man vill ha det :)

Det kanske det gör, annars får jag väl bara knåpa ihop något eget. Vill ju ha bra fästen för tyglar osv.

jag sydde om en engelsk nosgrimma till min lilla b ponny, sprätte upp lite av fodret i ändarna, trädde på ringarna och sydde igen, fungerade super bra ^_^.
31781828.jpg

Jag vill också ha! Vet att tärnsjös sidepull går att anpassa till shettis, men det är lite över min prisklass. :p

Tips om andra bettlösa alternativ mottages tacksamt!

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
975
Senast: Shixle
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Fibusen
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka