eldione

Trådstartare
Jag hoppas att denna tråd är tillåten. Vet någon här några sidor där man kan beställa sidepull från. Bra, nosdel i läder, stl Full, ej över 700 kronor och helst med sån där lindell-rem (Så det blir tre remmar att spänna altså)
Har letat och letat men hittar ju inte!! :mad:

Ska fortsätta leta men skulle bli jätteglad om någon kan tipsa mig :)

Sv: Sidepull

Jag har ett sidepull från hööks som jag har tagit käkremmen och klippt till och har som "lindell-rem".

Vilket? De har ju ett billigt och ett dyrare. Jag har det billigare eftersom jag ville testa först men nu vill jag ha ett nytt, två av nitarna som håller fast remmarna har nämligen ramlat bort så det ser inte så fint ut, och man vet ju aldrig om de viktigaste nitarna ramlar bort mitt under en ridtur och så sitter man där utan nåt på hästens huvud :crazy:

Jag har det billiga. Jag tappade också en skruv på tränset och har nu tagit bort dem och "sytt" ihop tränset med tunna läderremmar istället.

Jag har beställt mitt från http://www.karinshastkollektion.com/ . Hon gör både billigare och dyrare, fast jag köpte innan hon började med Tärnsjöläder, och min är väl inte kanske lika hållbar som min kapson (som lär hålla i minst 3 generationer), men den funkar jättebra.

Hennes sidepull verkar bra, men hon skriver "Mina är i storlek Cob, men jag gör även mindre storlekar om du så önskar." och jag vill ju ha större :p

Min häst har kort, men brett huvud (coblängd, men full-bredd). Nackremmen är spänd på mitten ungefär, likaså nosremmen (fast där beror det ju på hur hårt man vill dra den).

Om inte din häst har bautastort huvud tror jag det passar ändå, kanske hon kan göra det ett par cm större för att vara på säkra sidan. Maila och fråga vettja.

Min häst har bautastort huvud ;) Iaf så har han Full och på vissa grimmor/träns nästan på yttersta hålet då. Även stora ganacher (hööks silvriga flughuva med öron och sånt var för liten när jag hade stl X-Full)

På EKO finns ett kanonsnyggt Sidepull, svart med vita sömmar för 299.-. Om du har nära till någon EKO affär förståss...

eldione skrev:
Min häst har bautastort huvud ;) Iaf så har han Full och på vissa grimmor/träns nästan på yttersta hålet då. Även stora ganacher (hööks silvriga flughuva med öron och sånt var för liten när jag hade stl X-Full)

Glöm Hööks billiga, i så fall. Jag provade ett X-full på min kallblodstravare, pannrem och käkrem var båda ca 5 cm för korta....

Immer

Jag har det med enkelrep. Det är väldigt enkelt i utförandet, för att få ner priset, men kvalitén på lädret är kanon! Mitt har blivit supermjukt och fint efter en smörjning.

Jag har redan hööks billiga ;)
Har då stl x-full och fick göra nya kortare hål på sidostycket och ha på yttersta på de andra remmarna, fast nu har de töjt sig så jag kan ha längre in.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag är ute efter en specifik gjord som verkar omöjlig att hitta, iaf i brunt... Skulle bli jätteglad om någon kan tipsa vart man får tag...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Totola
·
Utrustning Min häst visar tydligt att han föredrar en stum gjord, antagligen pga att hans sadel är extremt mjuk så att det blir för mkt rörelse om... 2
Svar
22
· Visningar
2 746
E
Utrustning Letar efter ett brunt sidepull i läder med lädernos, storlek full-xfull. Nyansen av brun spelar inte så stor roll. Gärna inte över 600...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24