Sidorna snabbare nu?

I natt gjordes en uppdatering av servern, framförallt handlade det om att peta in mer minne.

Det jag sett hittills, framförallt när det gäller belastning av servern, så verkar belastningen ha minskat med mer än hälften.

Skriv gärna in här om ni drabbas av några problem, ex.vis blanka sidor, databas-fel eller andra konstigheter.
Skriv bara om det som händer från och med nu, de gamla problemen är förhoppningsvis, just gamla.

Om ni märker av att det går fortare är ni också välkomna att skriva ;)

Jag kommer troligen försöka göra lite andra småändringar på servern under den kommande veckan som kanske kan snabba upp den ytterligare lite till.

Ange gärna så exakt klockslag som möjligt för när ni märkt problem, då kan jag lättare se samband och kanske hitta problemet eller komma underfund med att det skedde precis när jag gjorde något med servern.

Tack för er hjälp och ert stöd :)
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag brukar få upp gröna sidor (Bakgrundsfärgen) där det står att sidan är klar. Tror det hände igår senast. Tröck på uppdatera-knappen och efter några försök dök sidan upp. (Kommer dock inte ihåg vilket tråd eller klockslag)
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag har avvaktat med att skriva hur jag upplever Buke nu eftersom jag ville se några dagar först. För mig har det fungerat perfekt, inte hängt sig eller krånglat.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Igår kväll mellan 21 och 21.20 kom jag inte in på hur många försök som helst. Var sjunde försök kanske lyckades, det kom bara upp den vita sidan "sidan kan ej visas". Sen efter 21.20 så rullade det på igen.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Hej!!!!
Kan inte skriva några inlägg:cry: (30/11 18:40) har kunnat göra det tidigare. Och sedan när jag ska logga in så kommer sidan där man skriver in lösenordet upp hela tiden.:cry: :cry:
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Grymt segt från ca 14 och framåt (även nu). En styck 10053 - Connection aborted har jag fått, resten har "bara" tagit minuter för att ladda.

Verkar dock släppa nu...
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

För mig har det gått snabbt hela dagen ^^
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag brukar få upp gröna sidor (Bakgrundsfärgen) där det står att sidan är klar. Tror det hände igår senast. Tröck på uppdatera-knappen och efter några försök dök sidan upp. (Kommer dock inte ihåg vilket tråd eller klockslag)

Detta händer för mig oxå.
titt som tätt, (dvs ofta). Minns inte alltid tråd el. klockslag då det inträffar ofta.

Dock har det oxå vid enstaka tillfällen blir "sidan kan inte visas".
då får man vänta några minuter å sen försöka igen. Det händer oxå emelanåt.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

kl

Fick "data base error" på ÄU/Senior alldeles nyss. Det löste sig ju dock snabbt, men det kanske är bra med en rapport också.
Inget gnäll alltså, bara ett konstaterande :D
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

kl

Fick "data base error" på ÄU/Senior alldeles nyss. Det löste sig ju dock snabbt, men det kanske är bra med en rapport också.
Inget gnäll alltså, bara ett konstaterande :D


*kl*

Mitt senaste dilemma är att när jag klickar på snabb-svar hamnar jag automatiskt på citat-svar.....??? :confused:

Vet inte om det är sidan eller min burk som ställer till det.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 542
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 978
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Habina
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 746
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp