Sigma EX 50/1,4 DG HSM ?

Baka_kun

Trådstartare
Är det någon som har detta objektiv, funderar på att inhandla detta som porträtt och mörkerglugg till min canon.

så jag tänkte kolla ifall det finns någon som har ett eller varit och klämmt och använt ett?

erat intryck? bättre än canons egna 1.4 USM ? hur mycket påverkar vikten, det är ju 2.5ggr tyngre än canons motsvarighet, på 500 nånting gram.

Sv: Sigma EX 50/1,4 DG HSM ?

verkar vara ont om folk som har det, får köpa grisen i säcken och införskaffa ett helt enkelt. :)

har beställt ett så får se om jag får ett bra exemplar :) Ang 50/1.4 har jag hört det är jättebra, fast kanske plastigare än tex orginal? Jag är så van gamla 80 och 90-talsgluggar så moderna nya känns ofta plastiga :(

Jag tror jag har Sigmas 30 mm 1.4 fast till Nikon! Haha, är inte så hajj på alla siffror.
Jag tycker det funkar bra, har lite svårt med fokuseringen ibland bara, men jag övar på!

hehehe.... jag har ingen erfarenhet av dem så jag bara kört med äldre AF-gluggar såna där regäla i "metall".... (Minolta 50/1.7 till exempel).... undra hur Nikons 85/1.4 är... är inne på D300 nu igen.... suck.... (svammel svammel).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka