Silikonskoning och Childeric?

Centaur

Trådstartare
Sugen på silikonskoning, är så mycket bekvämare än vanliga helskodda. Men har hört att de kan förstöra sadeln? Mina sadlar är väldigt ömtåliga och jag vill inte riskera att få fula märken på dem.

Någon som använder silikon och rider i Childeric eller annan sadel med extra mjukt och känsligt läder? Hur påverkas sadeln?

Jag har silikon och rider i en tattersal sadel och tycker inte det är nåt problem, det blir lite märken men inga i lädret:) Det blir mer som när man nuddar en nysmörjd sadel och det blir ett litet märke i smörjningen:) Hoppas du förstår vad jag menar:o

Sugen på silikonskoning, är så mycket bekvämare än vanliga helskodda. Men har hört att de kan förstöra sadeln? Mina sadlar är väldigt ömtåliga och jag vill inte riskera att få fula märken på dem.

Någon som använder silikon och rider i Childeric eller annan sadel med extra mjukt och känsligt läder? Hur påverkas sadeln?

En elev har ridbyxor med silicongrip från Equiline. Hon rider i Equipe med kalvskinn. Inga märken på sadel.
Hon ägde min Equipe i kalvskinn innan mig och red bla i såna brallor. Inga märken.. Sadeln är i värre skick nu av mina stövlars kontakt med sadeln. :S

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
428
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka