silversvart islänning som kanske ser dåligt??

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Gimmi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 323
G

Gimmi

Min häst är väldigt tittig och nervös för en massa grejer. Han är silversvart, och det är även hans mamma och pappa.
Funderar om han kanske ser dåligt?
Han stannar även flera gånger och vägrar gå när man är ute och rider ifall han går först.

Någon som har erfarenhet av detta? Hur upptäcker man det? eller kan en vet. se på ögat ifall det är nedsatt syn.

Han är bara 5år , och jag tror det är unghästfasoner men man vet ju aldrig :confused:

Sv: silversvart islänning som kanske ser dåligt??

Har han två silverföräldrar tycker jag du ska undersöka honom. Leta rätt på en veterinär med erfarenhet av ASD (anterior segment dysgenesi) ring tex till din hästklinik och hör vem de kan rekommendera. Räkna inte med att alla veterinärer är insatta i detta!

tack för svaret.
oki. ska ta och ringa och höra imon vad dom säger.
Men hur vanligt är detta igentligen?

Han är köpt av en mycket känd person , som borde veta kan jag tycka.
Men för 5 år sedan kanske ingen visste detta eller?:confused:

för 5 år sedan var det ingen som visste om detta, det är helt nytt och det börjades forska på det för inte så länge sen.

Jag hade ingen aning om det innan det stod i islandshästen för någon månad sen.

Det är nog bäst om du kollar upp det men jag hoppas att han bara fjompar sig för att han är unghäst

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 027
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 168
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig... 2
Svar
21
· Visningar
3 532
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 800
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka