Silvervård

TheWickedWitch

Trådstartare
eller vad man nu ska kalla det... Jag behöver smörja upp min sadel, och det är ju rätt mycket silver på den, och vad jag undrar är hur man tar hand om det på bästa sätt, och ska man undvika att få sadeltvål och olja på det?

TPFH / Häxan

Sv: Silvervård

Metallbeslag först
Om metallbeslag behöver snyggas till, conchas, silverbeslag etc, gör detta allra först. Använd någon form av metall-putsmedel, Autosol e dylikt och försök undvika att söla ner de omgivande partierna. Rengör metallbeslagen först, så kommer spåren av metallputsen försvinna vid rengöringen.

(Detta är ett utdrag ur en text från Western-ridning.com)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
981
Senast: lundsbo
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 860
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka