Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

*kl*

Nu ska jag till tandläkaren och spendera some money. Mycket money om jag känner min tandläkare rätt. På något så infernaliskt tråkigt som en bettskena.

Då är väskor SÅ MYCKET ROLIGARE!

Blöhrg. Jag är lite trött på mig själv, ty jag är definitionen av dumsnålhet.

Min älskade vinterjacka som jag aldrig någonsin frusit i har försvunnit i flytten. Har letat igenom både mitt eget hem och mammas men den är puts väck. Stod på Gekås och höll i två snygga jackor som jag verkligen ville ha, men tog ingen av dem med motiveringen att jag sääääkert kommer att hitta min jacka. Har jag gjort det? Nej. Kommer jag få lägga ut dubbelt så mycket pengar på en annan nu? Ja.

Ååh, på tal om mitt jobb.

Samtalen! :love:

Mina favoriter var:
  • Mannen som skulle våldta min mamma och skjuta min pappa för att jag inte kunde ordna en bilplats åt honom. Han skulle upp och hämta sin fru och deras barn kommande dag. "JAG SKA SKJUTA ER, DET HÄR HÄNDER ALLTID ALLTSÅ FY FAN JAG SKA SKJUTA ER!!!!!", men alltså om det ALLTID händer, lär dig att boka i tid? Och inte dagen innan en storhelg (var typ 6 juni eller nåt)

• Mannen som stod och gorma och skulle komma ner och hälsa på mig "och så får vi se vad du säger då!" (han bodde på hotellet där jag jobbade) när jag berättade att han skulle behöva betala en ändringsavgift. Han stod och skrek i telefonen i tio minuter, det var hans frus födelsedag och jag tycket SÅ synd om henne. Han kom dock aldrig.

• Alla de som undrar om man kan åka med SL-kortet till Gotland (liksom). "Nej, SL-kortet gäller bara i Stockholms län" "Men liksom kan jag åka på det då liksom?" "NEJ, Gotland tillhör inte Stockholms län. Det är 3,5 timme bort med färja och är ett eget län. Precis som att du inte kan åka till Kalix eller Oslo med det" "Men liksom, går det då liksom?" "NEJ DET GÅR LIKSOM INTE LIKSOM!!!"

• Han som KRÄVDE att få komma ombord på båten vid ankomst i Visby, han skulle nämligen köra av hans bil. Hans dotter som skulle åka över med bilen (samma kväll) kunde nämligen inte nå ner till pedalerna - men hans vän skulle köra henne till Nynäshamn. "Men hur ska ni få på bilen på båten?" "Men han kör på bilen och så går han av sen föfan!", "Men det får han givetvis inte på grund av säkerhetsskäl" sa jag. Och så var cirkusen igång.

• Alla de som ringer för att få numret till Kapten (t ex ovan nämnda man med en dotter som hade korta ben).

• Han som tyckte att jag var HELT DUM I HUVUDET för att jag inte kunde adressen till ett vandrarhem ute på landet utan var tvungen att kolla upp det. När jag sedan skulle ge honom telefonnumret till det lät det så här:
    Jag: 073
    Han: 077
    Jag: Nej, 073!
    Han: 071
    Jag (försöker på norrländska): NEJ, NOLL, SCHUUU, TRE
    Han: Noll, schuuu, fem
    Jag: Amen NEJ, nolla, sjua, TREA
    Han: 037..

Och så höll vi på så där i en evighet, jag grät av skratt (han snackade en massa skit om mig och att de "vilken idiot som helst" med sin resekamrat när jag försökte leta reda på adressen) och alla mina kollegor också.

• Ze jööörman som skulle betala med kort över telefon men inte kom ihåg lösenordet för internetköp, så kortet spärrades efter tre försök. Och han vägrade att förstå att det nu var spärrat, och satt och rabblade upp kattens namn med olika sifferkombinationer i en oändlighet. För att sedan ringa igen och igen med olika förslag på när katten kunde tänkas vara född. Och jag satt till slut och skrek på tyska att ES GEHT NICHT, kortet är spärrat!! Och så säger han "Hmm, aber vielleicht...".

Jaaa! Vi kan vara nya tidens lattemorsor, tar en drink tillsammans när hundarna leker.

Och så får ni klä hundarna i varsin sånhär:
latte_alskare_hund_tshirt-r0a1270093cf1441697a9b0c9bcaa9236_v9zit_8byvr_324.jpg

Fast jag har varit där två gånger på en månad, börjar få slut på folk att ta med... :angel:

Plus att det verkligen inte är hälsosamt för min plånbok. Den börjar bli undernärd.

Ja, det blir nog något sånt. Ska göra ett sista ryck och se om jag hittar min älskade, älskade jacka. Igår när det var svinkallt gick jag till jobbet i mammas gamla (tvättade) stalljacka. Det var lite pinsamt. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 388
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 751
Senast: Mineur
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 110
Senast: Roheryn
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
14 403
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V