Singer symaskin

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Party
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 014
P

Party

Hej! Jag har kommit över en skomakarsymaskin från 20-talet. Den är ganska hel. Men hur trär man tråden??? Om någon vet, skicka en bild!

Sv: Singer symaskin

Börga som vanligt, trådhållare, trådspännare trådhållare, och sen den där armen vars namn jag aldrig kommer ihåg och sen kommer det roliga! Tråden ska ner genom röret som går ner till pressarfoten. Stick en styvare tråd igenom och knyt ihop om du inte har enkom verktyg för detta. Sen är det som vanligt igen, ner på den sida som är skårad och inte har urtag för haspeln. Haspeln träs lite specielt den också, i alla fall på husqvarna.

Hoppas att detta var till nån hjälp.

Ptr

Jag hittade bruksanvisningen till min genom att googla på namn o modellnummer.....

Jag har försökt men inte lyckats, hittade bara tillverkningsåret. Om du har din som PDF. länk eller liknande får du gärna skicka den till mig!

Körning -> H&H
Tänk på var ni postar era trådar!

/ricca, moderator på körning

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 372
Senast: lilsan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 723
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras... 2
Svar
30
· Visningar
2 191
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka