sista minuten tips nu då!

jerseyko

Trådstartare
Allt ligger i prydliga högar på sängen redo för att packas ner i väskan inför 1 vecka på Kreta :love:

Men hur mkt ska man igentligen släpa med sig :confused: Ett helt blöjpaket men kommer de verkligen gå så mkt när man badar typ hela tiden?
Och i klädväg. De e svårt.

Termomerer, rumpsalva, xylocain, cortison, iprensuppar och vätskersättning är med.

Känns nu som jag tagit fram kläder för ett helt år framöver :angel:

Vad kan man smidigt packa i handbagaget för att roa under flygresan? Och efter den är det buss lika länge ungefär! Men mina föräldrar åkte ner förra veckan och tipsade oss på vad vi ska ta med på bussresan.

Sv: sista minuten tips nu då!

Blöjor går åt, du kanske vill byta lite oftare än vanligt eftersom det är varmt.
Extra solhatt är inte dumt att ha. Sarong att lägga över vagnen som lite solskydd.

Ja vi kör 50+ och UV-dräckt :)

28927349.jpg

Packa med nånting ni kan läsa för honom och kanske nån bilderbok han kan bläddra i själv.
Är han för liten för att förstå musiksagor?
Ta med nån lagom stor favvoleksak, typ en bil eller nåt.

Det bästa vore väl kanske om han är lite lagomt trött så han kan sova bort lite av flygtiden, men det är väl kanske önsketänkande :p

Så avis på dig som ska resa bort och kreta är ju så underbart den här tiden på året :laugh:

Klistermarken! Det funkar iaf pa mina nar vi flyger, de roar sig hur lange som helst med det. Bocker i mindre format. Docka med avtagningsbara klader. Bil modell mindre. Kritor och block. Massor av kladdfria snacks typ russin :D

Vi ska ju till Mauritius snart och tanker aven ta med en barbar dvd-spelare, kan nog komma val till pass da flygresan ar hela 12h :eek:

Ett helt blöjpaket men kommer de verkligen gå så mkt när man badar typ hela tiden?
Nu har jag inga barn, men.... kan man inte köpa blöjor på plats istället:confused:
Låter nämligen väldigt otympligt att släpa med sig ett lager med något som ändå verkar ta en hel del plats:)

Nu har jag inga barn, men.... kan man inte köpa blöjor på plats istället:confused:
Låter nämligen väldigt otympligt att släpa med sig ett lager med något som ändå verkar ta en hel del plats:)

på semesterorter har dom vett att ta betalt för saker vi semesterfirare behöver såsom blöjor m.m.
när jag var på kreta så var det nästan dubbla priser mot här hemma.

dessutom så tar ju blöjorna slut och därmed mindre plats på hemvägen :)

Precis som RIA skrev, vet butikerna där nere vad dom kan ta betalt för ;) Därför tar vi med oss blöjor hemifrån.

Blöjor går ju desutom jättebra att packa i vagnen om man ska ta med den. Då tar de ju ingen plats eller vikt i vanliga bagaget. Så brukar vi göra. :)

Vi har tagit med ett paket då dottern använde blöjor. Första resan fick vi över, andra resan fick hon magsjuka (diarré) och då hade vi bara en blöja kvar när vi kom hem.

Magnettavlor att rita på har varit en favorit i våran familj, ingen risk att man råkar rita på något som blir förstört och man kan rita hur mycket som helst!
Om du har så har en ringsjal varit suveränt att ha med sig på flygplatser och dyl så man får händerna fria och ändå kan bära. Eller bärsele eller långsjal... :D
Böcker med luckor har båda barnen älskat och kunnat roa dem länge, sedan klistermärken, små badleksaker som dels är kul på flyget att leka med och dels kul på semestern. Bilar är ju en favorit hos sonen så det har han suttit och lekt med långa stunder på flyget. Duplo och lego är annat som vi har haft med oss.

Efter sol kräm eller ngt liknande kan vara bra, rätt var det är så har de hunnit bränt en örsnibb eller något annat som man inte tänkte på och då är det skönt med lite kylbalsam.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka